wtorek, 16 kwietnia 2019

Mimo wszystko kochaj - Agnieszka Rusin


Tytuł: Mimo wszystko kochaj
Autor: Agnieszka Rusin 
Wydawnictwo: Lucky
Ilość stron: 272
Ocena: 8/10


Cztery siostry nie mogłyby być bardziej różne: Joanna to wiecznie zabiegana i zapracowana matka dwóch córeczek, Gosia wiedzie beztroskie życie przy zamożnym mężu, Majka goni za karierą, a Julia wciąż szuka swojego miejsca na świecie i właśnie postanowiła rzucić studia.
Choroba matki sprawia, że wszystkie spotykają się w rodzinnym domu w malowniczym Karpaczu. Przywożą ze sobą złamane serca i sekrety. To jednak jeszcze nie koniec dramatycznych wydarzeń… Czy siostry będą umiały przezwyciężyć to, co je dzieli? Czy nauczą się kochać… mimo wszystko?

"Prawdziwa miłość nie ulęknie się niczego. Nawet diabła złego. Wiem, że okropnie się rozczarowałaś, że oddałaś mu swoje ciało i duszę, że czujesz, jakbyś tonęła w otchłani rozprawy. Ale to minie. Każdy ból mija, uwierz mi."  

Autorka z niebywałą lekkością i dokładnością kreśli sylwetki bohaterów, którzy są wyraziści i niejednokrotnie zaskakują czytelnika, czy to swoim zachowaniem, czy to wyborami. Agnieszka Rusin porusza w swojej powieści problemy i zagadnienia z życia codziennego. Pięknie ukazała miłość sióstr. Sióstr, które dzieli wiele, ale i tak wiele łączy, gdyż każda z nich pragnie szczęścia, miłości i zrozumienia. Na zasadzie tych kontrastów możemy przejrzeć się w nich jak w lustrze, odnaleźć część siebie. Polubiłam wszystkie dziewczyny. Myślę że każda z nich coś mi dała, czegoś nauczyła, o czymś przypomniała. To bardzo ważne, a nie zawsze w książkach spotykam takie bohaterki.

Dłużej zatrzymała mnie historia Joanny, która praktycznie sama wychowuje dwie córki. Bo czy ktoś, kto pojawia się w życiu dzieci tylko od święta czy weekendowo może zapewnić im szczęśliwe dzieciństwo oparte na poczuciu miłości, uwagi i bezpieczeństwa?

"Rodzina powinna dawać siłę, wsparcie, a nie dzielić się i ogradzać murem niedomówień."

Pisarka przypomina, że życie to nie bajka. Że nie zawsze wszystko pójdzie po naszej myśli, że nic nie jest dane nam raz na zawsze. Z drugiej strony daje motywację do tego byśmy nigdy się nie poddawali, abyśmy potrafili zawalczyć o nasze marzenia, pragnienia i szczęście. Że prośba o pomoc i jej przyjęcie nie jest słabością.

"Życie jest związane z cierpieniem i jeśli nie zaryzykujesz, to zostaniesz sama."

"Mimo wszystko kochaj" to poruszająca mocno osadzona w realiach powieść o prawdziwym życiu, siostrzanej miłości, macierzyństwie, trudnych wyborach, tajemnicach, kłamstwie, zdradzie, dążeniu do szczęścia. Kochajmy mimo wszystko!

"(...) wiem, ale mimo wszystko mnie kochaj, to wystarczy..."


Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Lucky





16 komentarzy:

  1. Mam wielką nadzieję, że będzie mi dane przeczytać kiedyś tę książkę. ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również najbardziej poruszyła historia Joanny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach ją przeczytać :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Może i ja ją przeczytam. Zobaczymy, czy trafi w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje się, że to bardzo mądra książka...

    OdpowiedzUsuń
  6. Tytuł jak i twoja recenzja mnie przekonują, że to na pewno jedna z wartościowych książek.
    Pozdrawiam, ELi https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. tak ^^ ta książka jest naprawdę fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę przeczytać. Lubię powieści A. Rusin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Również lubię powieści autorki 😊

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)