wtorek, 8 listopada 2022

Serce w prezencie - P. D. Hutton


Tytuł: Serce w prezencie 
Autor: P. D. Hutton
Wydawnictwo: Amare
Ilość stron: 448
Ocena: 9/10

Cuda się zdarzają – nie tylko w święta.

Dla Jane McClarance Boże Narodzenie to najbardziej magiczny, a zarazem niezwykle pracowity czas w roku. Jako doradca zakupowy młoda kobieta ma ważną misję – pomaga klientom wybierać prezenty dla bliskich. W końcu nie ma nic ważniejszego niż serdeczność wobec ludzi i chęć niesienia im pomocy, a święta to idealny czas na dzielenie się radością i miłością.

Bez względu na to, co dzieje się wokół, Jane stara się iść naprzód z uśmiechem, wierząc w czekający na nią happy end. Jej niespotykany urok przykuwa uwagę pewnego prawnika z trzydziestego trzeciego piętra. Snobistyczny mecenas dobrze wie, że taka wrażliwa kobieta najprawdopodobniej nie zwróciłaby nie niego uwagi, jednak niespodziewane zdarzenie i rozlana kawa zupełnie zmieniają bieg wydarzeń.

Czy między tą dwójką jest szansą na miłość, czy może tylko zadziałała… magia świąt?

"Serce w prezencie" to powieść, która od pierwszej strony zaskoczyła i zauroczyła mnie tym, w jaki sposób ją podano. Jestem pewna, że podczas świąt już zawsze będę miała przed oczami Jane i jej energię.

P. D. Hutton stworzyła bohaterów takich jak my. Jane to szalona, optymistyczna, empatyczna, zawsze gotowa do działania i pomagania dziewczyna. Z kolei Michael... kocham go. To facet marzenie każdej kobiety. Niezwykle zauroczyło mnie to, w jak czuły sposób traktował Jane. Drobne gesty, dotyk, bliskość, szacunek, zrozumienie i rozmowa - tak powinno wygladać budowanie więzi między dwojgiem ludzi. Autorka pięknie rozwinęła relację tej dwójki. Jest prawdziwa, wszystko odbywa się krok po kroku, jest czas na poznanie się. Podobało mi się także spojrzenie mężczyzny na związki, małżeństwo, zdradę i rozwody. W pełni zgadzam się z jego tokiem myślenia.

"Jednak jest nadzieja dla ludzkości. Obcy człowiek wyciągnął pomocną dłoń do dziewczyny w totalnej rozsypce. Michael Bryce chyba wcale nie jest aż tak snobistycznym prawnikiem, za jakiego go miałam. Kiedy teraz na niego patrzę, nie potrafię odepchnąć od siebie tego ciepłego uczucia, które nagle zagościło w mojej piersi."

Nie zabrakło również poważniejszych momentów, jak chociażby choroba. Widzimy jak w takich chwilach istotne jest wsparcie bliskich osób. Interesująco wypada też wątek trudnych relacji rodzinnych czy docenianie naszej pracy, włożonego w nią wysiłku i serca.

"Muszę znaleźć sposób, by Jane McClarance również mnie zauważała. Naprawdę czuję, że może przynieść ze sobą jakąś zmianę. I choć może brzmi to dziwnie z perspektywy poważnego prawnika, cholernie mocno potrzebowałem czegoś radosnego w moim życiu. Zwłaszcza teraz, gdy nadchodziły święta, których chyba nikt w mojej rodzinie nie wyczekiwał z utęsknieniem. I wcale mnie to nie dziwiło."

Książka obfituje w zabawne dialogi, mnóstwo wpadek i sytuacji powodujących, że uśmiech nie schodzi nam z twarzy. Do tego wyraźnie wyczuwalny jest klimat świąt Bożego Narodzenia. 

"Serce w prezencie" to pełna ciepła i czułości komedia romantyczna w iście świątecznym wydaniu. To historia pozwalająca uwierzyć w dobre rzeczy i docenić magię dzielenia się. Bawi, porusza i zostawia z przesłaniem, że najbardziej liczy się obecność drugiej osoby. Wydawać by się mogło, że to niewiele, a jednak to bardzo dużo. Ogrzejcie swoje serce przy boku Jane i Michaela!


We współpracy z Wydawnictwem Amare 



12 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)