sobota, 22 października 2022

Pomiędzy piekłem a niebem - Katarzyna Grabowska

 

Tytuł: Pomiędzy piekłem a niebem 
Autor: Katarzyna Grabowska 
Wydawnictwo: Videograf S.A.
Ilość stron: 464
Ocena: 10/10

Abigail, słysząc diagnozę lekarską, traci nadzieję. Dobrze zapowiadająca się tancerka, dla której balet był całym życiem, nagle uświadamia sobie, jak ulotne jest ludzkie istnienie. Mimo sprzeciwu rodziców postanawia zrezygnować z uciążliwej terapii i wyrusza w wielką podróż po Stanach.

Spotkanie ze starą zielarką w Salem, magiczna data, dwudziesty czwarty czerwca, gdy siły ciemności obejmują władzę nad światem, zerwana o północy gałązka ligustru, spadająca gwiazda i wypowiedziane w myślach życzenie są początkiem niezwykłej przygody Abigail. Do walki o duszę dziewczyny staną wysłannicy Piekła i Nieba – nieziemsko przystojny Raum i nieco zagubiony we współczesnym świecie Hanael. Dwa anioły, z których jeden podąża ścieżką zła, zrobią wszystko, by wygrać to starcie. Jednak czy uda się im osiągnąć cel, gdy nagle w łączące ich relacje wkradnie się uczucie? Ile może poświęcić anioł, by uratować ukochaną osobę? I do czego zdolny jest wysłannik piekieł, jeśli na swojej drodze napotka miłość?

Muszę przyznać, iż nie spodziewałam się, że otrzymam tu powieść obyczajową z elementami fantastyki. Nie przepadam za tym drugim gatunkiem, ale forma, w jakiej została podana absolutnie mi odpowiada. Katarzynie Grabowskiej udało się stworzyć wyjątkowy, przesiąknięty magią klimat.

Już od pierwszych stron widzimy ile trudności czeka na główną bohaterkę. Ból, cierpienie, rozdarcie, trudne wybory, strach i odwaga, a gdzieś pomiędzy tym wszystkim uskrzydlająca miłość i nadzieja. Jednak to pragnienie spełnienia ostatnich marzeń okazuje się być tym najważniejszym dla niej wyzwaniem, które sama sobie rzuciła. Czy wszystkie się spełnią? Jaką cenę przyjdzie jej za nie zapłacić? I co wybierze - miłość czy zdrowie?

"Bo nie ma większego szczęścia, niż znaleźć osobę, która czuję i myśli tak jak my. Która dla nas gotowa byłaby na każde poświęcenie."

Autorka wykreowała bohaterów różnorodnych, prawdziwych. Podobało mi się to, że nie byli idealni. Tak jak i my, tak i oni mają swoje wady i zalety, które stopniowo mogłam poznawać. Nie można powiedzieć, żeby od początku do końca któreś z nich było przewidywalne w swoim zachowaniu czy charakterze. Dzięki temu byłam niepewna czy nadal lubię danego bohatera czy też nie. I ostatecznie każdy mnie czymś zaskoczył.

"Po dawnym życiu pozostały mu jedynie skrzydła. One były jak wyrzut sumienia. Jak piętno mające go prześladować do końca wieczności. Nie mógł się ich pozbyć. Zostały jak cień czegoś, co przeminęło. Czego sam się wyrzekł."

Historia na wskroś przepełniona jest różnorodnymi emocjami. Wraz z bohaterami śmiałam się, wzruszałam, złościłam. Wraz z nią przyszło również sporo refleksji. Wątek choroby i śmierci przypomni nam o kruchości życia, pokaże, że nawet największe pieniądze nie zapewnią nam zdrowia. Drugą sprawą jest to, by nie traktować swoich pasji jak coś najważniejszego. Nie można rezygnować z innych drobnych rzeczy, które sprawiają nam przyjemność. Zostaniemy też poddani rozmyśleniom na temat tego, czy rzeczywiście nic w naszym życiu nie dzieje się bez przyczyny? Uświadomimy sobie także, że każdy zasługuje na drugą szansę. Ale czy akurat upadły anioł...?

"Pomiędzy piekłem a niebem" to romantyczna i magiczna podróż przez życie, która dostarcza ogromnych emocji i refleksji oraz pozwala wierzyć, że dzięki sile miłości my sami jesteśmy silniejsi. Sprawdźcie jej uskrzydlającą moc! 


We współpracy z Wydawnictwem Videograf S.A.



4 komentarze:

  1. Również u mnie ta książka znajduje się na liście tych, które chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna powieść. Mnie również szalenie urzekła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecę koleżance, która lubi podobne klimaty. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)