środa, 2 marca 2022

Oszukany czas - Kinga Tatkowska

 

Tytuł: Oszukany czas
Autor: Kinga Tatkowska
Wydawnictwo: JakBook
Ilość stron: 304
Ocena: 9/10

Marta jest kobietą, która głęboko w sercu nosi tęsknotę za tym, co wydarzyło się w przeszłości. Próbując na nowo ułożyć swoje życie, wiąże się z o wiele starszym Robertem, bardzo dobrze sytuowanym człowiekiem sukcesu. Kiedy pewnego razu wybiera się z partnerem na spotkanie biznesowe, nie wie, że spotka tam mężczyznę, który dawno temu złamał jej serce. Jej pierwsza prawdziwa miłość, Kamil Wilczyński, pojawia się ponownie w jej życiu, zupełnie jakby minione osiem lat było tylko snem. Nadal tak samo przystojny, nieco bezczelny, pewny siebie i także pełen żalu. Czy spotkanie dawnych kochanków sprawi, że tajemnice przeszłości zostaną w końcu wyjaśnione, zadawnione urazy wybaczone, a stracony czas nadrobiony?
Na te pytania nie ma łatwych odpowiedzi, zwłaszcza że bohaterowie uwikłani zostają w dramatyczną historię rodem z filmów akcji. Zdrada, tajemnice, namiętność, miłość i mafijne powiązania. Bo czy można naprawić swoje życie, kiedy oszukano czas?

Wierzycie, że pierwsza miłość może być dojrzała? Tak silnym uczuciem, że przetrwa lata? Jeśli macie wątpliwości musicie koniecznie sięgnąć po "Oszukany czas". Poznacie nie tylko jak jest kochać, ale jak bardzo można tęsknić, czuć ból złamanego serca.

Niech Was nie zwiedzie spokojny, romantyczny, beztroski początek książki, bowiem z czasem napięcie wzrasta i nie będziecie w stanie oderwać się od lektury.

Autorka porusza wiele ważnych tematów i problemów jak chociażby: toksyczny związek, manipulację drugą osobą, pragnienie bezpieczeństwa, koszmar wojny, bycie dawcą szpiku, tolerancję czy rozwijanie pasji.

"Nie byłam w stanie pojąć, jak mógł mamić mnie swoimi słowami. Czy już zupełnie nic dla niego nie znaczyłam? Jakim cudem patrzył mi prosto w oczy i kłamał?" 

Historia, jaką zaserwowała mi Kinga Tatkowska sprawiła, że przepadłam na kilka ładnych godzin. Dostarczyła mi mnóstwo emocji, zaskakujących, a wręcz szokujących wydarzeń. Autorka pięknie nakreśliła uczucie od pierwszego wejrzenia. Relacja Marty i Kamila ma w sobie wszystko to, co lubię spotykać w książkach. Więź, wzajemne przyciąganie, namiętność... W równie piękny sposób została ukazana przyjaźń. Ale taka od dzieciństwa. Macie takich przyjaciół?

Zaskoczona byłam tym, że w zasadzie każdy z bohaterów dał się lubić. Mimo wad, popełnianych błędów czy niewłaściwego zachowania, mieli w sobie coś takiego, co nie pozwalało mi ich przekreślić.

"Miłość była najpotężniejszym uczuciem na tym świecie. I jeśli kochało się kogoś naprawdę, to nic nie powinno stanąć na drodze do szczęścia." 

Książka niby jakich wiele, ale to tylko pozory. Składa się na to kilka rzeczy, które wyróżniają ją na tle innych tego gatunku. Mamy tu ciekawie poprowadzoną intrygę, świat gangsterów. Ale nie obawiajcie się. W żadnym razie nie jest to kolejna typowa powieść mafijna.

"Oszukany czas" to powieść udowadniająca, że nie da się oszukać ani czasu ani miłości. To książka o sile pierwszej miłości, przyjaźni, zdradzie, przebaczeniu, tajemnicach, kłamstwach, pożądaniu, nadziei. Pokazuje, że nikkogo nie da się tak naprawdę do końca poznać. Niezwykle udany debiut. Chętnie sprawdziłabym co jeszcze czeka na bohaterów.



6 komentarzy:

  1. Ja pierwszy raz czytam o tej książce i jestem pewna ,że znajdzie wielu swoich zwolenników.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji poznać tego tytułu jeszcze, ale nie mówię też nie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że w książce pojawia się jakieś napięcie, a nie tylko beztroska - wtedy łatwiej się wciągnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, zaintrygowałaś mnie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)