czwartek, 22 października 2020

To skomplikowane - Nikola Jabłońska


Tytuł: To skomplikowane
Autor: Nikola Jabłońska
Wydawnictwo: Feniks
Ilość stron: 560
Ocena: 8/10

Rose to skromna dziewczyna, która postanawia porzucić ukochany Paryż. Wyrusza do Nowego Jorku, by ratować ciężko chorą matkę. Nowe miejsce, więcej perspektyw i szans na znalezienie dobrze płatnej pracy. Wszystko to, aby znaleźć fundusze na nierówną walkę z białaczką. Pokłada spore nadzieje w wielkim mieście, ale nie do końca jest świadoma zmian, jakie się z tym wiążą. Jej życie wywróci się o sto osiemdziesiąt stopni, a o kłopoty nie będzie trudno. 

Czy przypadkowa znajomość pomoże jej przetrwać ten trudny okres? Czy uda się zrealizować największe marzenie? 

"Dawniej mawiano, że przeznaczenie to przepowiednia zarządzona przez bogów. Nieodwołalna konieczność. Inaczej w starożytności określano to, jako fatum, które spotykało prawie każdego bohatera tragedii antycznej. Pomimo tylu tysięcy lat, ono nadal istnieje w życiu człowieka, co jest naprawdę niesamowite."

"To skomplikowane" jest debiutem Nikoli Jabłońskiej, zapewne znanej Wam blogerki książkowej - Pasjonatka książek. 

Chyba po części spodziewałam się jakiegoś schematu, ogranych chwytów. Jednak ku mojemu zaskoczeniu, nic takiego nie miało tu miejsca. Z zasadzie wszystkie rozgrywające się sytuacje i wydarzenia można by przenieść wprost do naszego życia i odwrotnie.

Dawno nie spotkałam się z tak dużą ilością bohaterów, ale zważywszy na to, iż książka do cieniutkich nie należy, gdy rozłoży się ich na całość, jest to do ogarnięcia. Choć przyznaję, że momentami można się pogubić. Poza tym każda z postaci odgrywa istotną rolę w fabule.

"To skomplikowane" rzeczywiście jest skomplikowane. Oczywiście chodzi tu o relacje między bohaterami oraz ich osobiste problemy, z którymi muszą się zmierzyć. Po drodze wiele razy zbłądzą, zwątpią, zachowają się irracjonalnie (najbardziej nie podobało mi się ich luźne podejście do zdrady), jednak będą próbowali wyjść na prostą. Czy im się to uda? Tego nie mogę Wam zdradzić.

"(...) życie nie może być idealne. Nikt takiego nie ma, nie miał i nie będzie mieć."

Historia ta doskonale ukazuje wagę przyjaźni i wsparcia. Gdy mamy kogoś takiego u swego boku, wszystkie problemy wydają się do udźwignięcia i rozwiązania.

Trudne decyzje, intrygi, liczne zwroty akcji, a wszystko okraszone sporą dawką humoru i wachlarzem emocji - od radości, po smutek i żal. To czyni lekturę naprawdę interesującą i wciągającą. Zaskoczył mnie również misz-masz gatunkowy tej historii. Znajdziemy tu obyczaj, romans, a nawet fragmenty z kryminału.

"To skomplikowane" to pełna wzruszeń i humoru opowieść o miłości budowanej na przyjaźni, a także nadziei, zaufaniu, poświęceniu i przeznaczeniu. Lektura raczej dla nieco młodszego czytelnika. Polecam gorąco!


Za możliwość poznania tej historii dziękuję Wydawnictwu Feniks



6 komentarzy:

  1. Mnie by troszkę irytowało w książce luźne podejście do zdrady, ale cóż przecież każdy bohater jest inny. Książką mnie zainteresowałaś i jestem ciekawa co wyszło z pod pióra tej blogerki, której nie znałam, także z chęcią się czegoś o niej dowiem :D
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi nieźle. Namówiłaś mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że ta książka mogłaby mi się podobać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja spasuję, ale polecę tę książkę mojej nastoletniej bratanicy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że tak książka będzie strzałem w dziesiątkę. Ostatnio mam bardzo ochotę na wzruszające powieści dla młodzieży, więc tym lepiej! Zapisuję tytuł! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)