piątek, 23 października 2020

Romans w cieniu koronawirusa - Małgorzata Kasprzyk

 

Tytuł: Romans w cieniu koronawirusa 
Autor: Małgorzata Kasprzyk 
Wydawnictwo: E-bookowo
Ilość stron: 124
Ocena: 8/10
 
Paulina żyje swoimi sprawami i tylko sporadycznie słyszy o tym, co się dzieje na świecie. Nie interesuje jej polityka, więc nie śledzi na bieżąco ważnych wydarzeń. Bardziej martwi ją zdrada ukochanego i rozstanie z nim niż słuchy o dziwnym wirusie, który pojawił się w Chinach. Niestety wkrótce przekonuje się, że od rzeczywistości nie można uciec. Gdy po wielu przykrych wydarzeniach spotyka ją wreszcie coś dobrego - poznaje fajnego chłopaka - w kraju ogłaszają kwarantannę. To bardzo komplikuje jej życie i doprowadza do podjęcia kilku ryzykownych decyzji...

"Romans w cieniu koronawirusa" to książka licząca zaledwie 124 strony. Powiecie, takie dłuższe opowiadanie. Można i tak to odebrać.

Pewnie wielu z Was ma już dość tej całej pandemii i nie chce się dodatkowo spotykać z nią w książkach. Przyznam, że ja nie mam z tym absolutnie żadnego problemu. Wygląda na to, że z tą sytuacją będziemy jeszcze długo się mierzyć, więc wątek ten w moim odczuciu i uwiarygodnia przedstawione realia, rzeczywistość w jakiej musimy żyć.

"Słowa matki sprawiły, że dziewczyna poczuła nieprzyjemny dreszcz. Nagle dotarła do niej groza sytuacji, z której wcześniej nie do końca zdawała sobie sprawę. Wciąż jednak wierzyła, że w Polsce nie będzie tak źle..."

Małgorzata Kasprzyk wiernie ukazała to, jak wyglądał lockdown, przymusowa izolacja domowa oraz reakcje społeczeństwa nie tylko w Polsce, ale i w reszcie świata. Widzimy jaki wpływ te ograniczenia miały na Paulinę i jej mamę. Bohaterki tak jak i my, tak i one odczuwały brak kontaktu z bliskimi, po prostu takiej normalności. Interesujące było przedstawienie różnego podejścia kobiet do obowiązujących obostrzeń, nakazów i zakazów, radzenia sobie z sytuacją pod względem psychicznym, jak i w takiej zwykłej codzienności. Kiełkujące uczucie czy robienie zapasów - to część tego, co spotkacie na kartach książki. 

"(...) wrzucała do wózka co się dało. Od czasu do czasu wydawała jej polecenia typu "Sięgnij po ten pasztet w puszce", a później parła dalej niczym doświadczony zaopatrzeniowiec. W pewnym momencie zauważyła, że większość osób ma w wózkach papier toaletowy, więc pociągnęła córkę w kierunku właściwego stoiska."

To historia traktująca o relacjach rodzinnych i tych partnerskich. Pokazująca jak zachować w tym trudnym czasie zdrowy rozsądek oraz to, co w życiu najważniejsze.

"Tyle razy powtarzał, że trzeba przeczekać ten trudny okres, bo kiedyś na pewno wrócą lepsze dni. Teraz sam był bliski depresji, a ona nie miała pomysłu, co mogłaby dla niego zrobić."

Rynek książki zalewa masa płytkich i schematycznych romansów. Zdaję sobie sprawę, że powieści z tematem COVID-19 wyrastają jak grzyby po deszczu. Niemniej jednak niniejszą pozycję mogę zaliczyć do udanych lektur. To książka do "schrupania" na raz dzięki małej objętości i lekkości z jaką została napisana oraz wartkiej akcji.

"Romans w cieniu koronawirusa" to lektura uświadamiająca wagę rozmowy, wsparcia drugiego człowieka, wartości życia i zdrowia. To książka dająca nadzieję na normalność. Polecam!


Za możliwość poznania książki dziękuję Autorce



7 komentarzy:

  1. Książkę w odpowiednim dla siebie czasie na pewno przeczytam. Jednak nie jest to odpowiedni moment dla mnie. Przyznam, że jestem już mocno przytłoczona tym, co dzieje się na świecie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety się nie skuszę. Ja chce jak najmniej żyć ta cała pandemia bo ten cały lockdown przyniósł już wiele złego i mi i moim najbliższym

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś odstręczają mnie powieści z tematem COVID-19, tym bardziej, że wokół nas dzieje się coraz gorzej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem przekonana do książek, które osadzają historię wokół pandemii... Jest tego teraz masa i wcale nie podoba mi się ten trend. Wydaje mi się, że to na to jest stanowczo za wcześnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Koronawirus stał się dość chwytliwym tematem :) Autorka uświadomiła to, co ważne w życiu człowieka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wielokrotnie przewijała mi się ta książka na Facebooku, ale mnie nie ciekawi.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)