wtorek, 26 grudnia 2023

Skrzydłowy - Anne Marie

 

Tytuł: Skrzydłowy
Cykl: Sokoły (tom 3)
Autor: Anne Marie
Wydawnictwo: Amare
Liczba stron: 286
Ocena: 9/10

Czasem trzeba spaść ze szczytu na samo dno, by móc wzlecieć jeszcze wyżej niż do tej pory

W życiu Piotrka liczą się tylko trzy rzeczy: imprezy, kobiety i Sokoły. Dla drużyny jest w stanie poświęcić dosłownie wszystko. Gdy brat szantażuje go, że pozbawi Sokoły sponsoringu, Piotrek obejmuje należne mu stanowisko prezesa firmy i wreszcie rozpoczyna dorosłe życie. Nie spodziewa się, że właśnie w firmie, od której przez wiele lat uciekał, spotka kogoś, kto od zawsze był mu przeznaczony.

Emma nie miała łatwego startu w dorosłość. Mimo wyższego wykształcenia musiała zapomnieć o wymarzonej karierze ze względu na… nieodpowiadający pracodawcy kolor skóry. Pracuje więc jako baristka w kawiarni w Gusols Audit i swoim ciętym językiem walczy z nadętymi facetami w garniturach. Gdy pewnego dnia jeden z nich nieoczekiwanie staje w jej obronie, dziewczyna postanawia przewartościować swoje dotychczasowe przekonania. Ale najpierw musi się dowiedzieć, kim jest przystojniak, który tak namieszał jej w głowie…

Siedziałam przy stole w kuchni i wpatrywałam się w bilety, które dostałam od tego mężczyzny. Wciąż nie wiedziałam, jak się nazywa i kim jest, a on poznał mój kolejny sekret. Jak on to robił? I jak sprawiał, że za każdym razem, gdy wchodził do baru, moje serce tak mocno biło?
Sokoły.

"Skrzydłowy" jest trzecim tomem serii Sokoły, w którym poznajemy Piotra, zawodnika drużyny futbolu amerykańskiego. Ponownie też pojawiają się postaci wcześniej przez nas poznane, ale mają tu epizodyczne role. Zatem i tę część można czytać bez znajomości poprzednich.

Muszę przyznać, że Anne Marie tworzy wspaniałe męskie postaci. Główny bohater Piotr z miejsca  ujął  mnie tym, jak stanął w obronie kobiety, gdy ta została wyśmiana. Właśnie tak powinien zachować się prawdziwy mężczyzna. Jednakże Emma nie tak szybko da się nim zauroczyć. Ale skrzydłowy tak łatwo się nie podda. Wszak to sportowiec, więc determinacji mu nie zabraknie. A jeśli mowa o sporcie, to to, co Piotr odstawił trenerowi i drużynie... musicie sami sprawdzić. Jego ego jest tak rozbuchane, że mógłby obdarzyć nim kilku innych facetów. Ale i tak go uwielbiam.

"Z reguły byłem łagodny jak baranek i potulny jak pluszowy miś. Zwłaszcza w stosunku do kobiet. Ale on wyzwalał we mnie ukryte gdzieś głęboko, bardzo głęboko, pokłady agresji."

Z kolei Emma jest równie interesującą postacią. Zmaga się z trudną przeszłością, innością i dyskryminacją. Chce w życiu być kimś. Ma jej w tym pomóc zdobycie jak najlepszego wykształcenia. Nie obędzie się bez chwil słabości, a jej poczucie wartości szybuje często w dół.

"Rozgrywki to nie indywidualna zabawa. Tak samo jak prowadzenie firmy. Mogę być prezesem, ale bez odpowiednio dobranych ludzi nie wygram."

Historia pokazuje, że warto obrać sobie cel i skrupulatnie go realizować. Pasja, marzenia, miłość zasługują na to, by o nie walczyć. Ale czasem trzeba spaść ze szczytu, aby wznieść się jeszcze wyżej.

Tak jak dwie poprzednie części serii, tak i ta dostarczyła mi całą paletę emocji - od śmiechu, wzruszenia po rozpacz. Pojawiają się również tajemnice oraz niepewność komu można zaufać.

"Skrzydłowy" to powieść, która udowadnia, że wygląd to nie wszystko. Ważne jest to, co mamy w sercu. To książka o konflikcie rodzinnym, nierównościach etnicznych, poświęceniu, męskiej przyjaźni i rozgrywce nie tyle na boisku, ile między bohaterami. Polecam Wam całą serię Skrzydłowych. Poznajcie łaczacą ich niesamowitą więź.




We współpracy z Wydawnictwem Amare 


6 komentarzy:

  1. Mam w planach przeczytać ten cykl.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie ♡
    Bardzo wysoka ocena. Nie znam tego cyklu ale bardzo chętnie zapoznam się z nim od pierwszego tomu :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo, emocji na pewno nie zabraknie. Również pozdrawiam 🤗

      Usuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej serii. Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)