wtorek, 12 kwietnia 2022

Damiano - Marta Zbirowska

 

Tytuł: Damiano
Cykl: Mroczni mężczyźni (tom 2)
Autor: Marta Zbirowska
Wydawnictwo: NieZwykłe
Ilość stron: 314
Ocena: 8/10

Sofia Esposito wie, że już niedługo zostanie jej odebrana wolność. Wyjdzie za mąż za mężczyznę, którego nie wybrała. Za kogoś, kto będzie traktował ją jak nową zabawkę w kolekcji. Dlatego dziewczyna przedtem postanawia stracić niewinność z kimś, kogo wybierze sama.

Sophia wyjeżdża na dwa tygodnie do Hiszpanii, gdzie poznaje niezwykle przystojnego oraz szarmanckiego Włocha. Kobieta decyduje, że to właśnie z nim spędzi niesamowite chwile.

Damiano Castelli nie zdaje sobie sprawy, że dziewczyna, z którą spędził niezapomnianą noc, jest córką bostońskiej głowy mafii a w dodatku ma zostać żoną innego mężczyzny. Nie potrafi o niej zapomnieć i postanawia ją odszukać. Nieznajoma rozpłynęła się we mgle.

Tymczasem świeżo poślubiony mąż Sofii traci cierpliwość i chce, żeby żona dołączyła do jego haremu…

"Damiano" jest drugim tomem cyklu Mroczni mężczyźni, ale z powodzeniem każdą z części można czytać niezależnie od siebie. 

Tak jak mafioso Matteo skradł moje serce, tak i Damiano udało się wkraść w moje łaski. Zwłaszcza że i on pokazał, że nie obce mu odruchy człowieczeństwa. Ale to, czy zabija dla przyjemności, czy też nie, pozostawiam już do sprawdzenia Wam. Ogromnie podobała mi się determinacja, z jaką walczył, by odszukać Sofię oraz to jak ją traktował. Ale i ona się nie podawała, nie chciała być posłuszne ojcu i mężowi.

"Matteo ma rację, nie mam wyjścia i muszę uzbroić się w cierpliwość. To jedna z moich zalet, ale czuję, że niedługo ją stracę. Pragnąc tak mocno, łatwo się zatracić i pogubić."

Marta Zbirowska zdecydowała się na motyw aranżowanego małżeństwa, który bardzo lubię spotykać w książkach. Brak możliwości decydowania o sobie, ograniczona wolność - czy ktoś potrafiłby tak żyć? Autorka pokazuje jak rozum ściera się z porywami serca. Co ostatecznie wygra?

"Moje serce, ciało i dusza należą do innego mężczyzny. Nic i nikt nie jest w stanie tego zmienić." 

Zaskakujące zwroty akcji, a niekiedy wręcz szokujace wydarzenia, sytuacje i rzeczy (jak chociażby to, że dla rodziców ważniejsza może być władza niż bezpieczeństwo ich dzieci), stale towarzyszące nam napięcie, niepewność, intryga, tajemnice, liczne zasady i ograniczenia, jakim poddawani są bohaterowie, nie pozwalają na odłożenie tej książki dopóki nie poznamy jej finału. Autorka udowadnia, że powieść mafijna ma czytelnikowi jeszcze wiele do zaoferowania.

Erotyka, jaka się tu pojawia, gra jedną z ważniejszych ról w tej książce. Między postaciami wyraźnie czuć przyciąganie (ale i odpychanie), namiętność. Momentami sceny miłosne naprawdę są odważne, choć i nie pozbawione romantyzmu. 

Autorka, ku mojej uciesze, nie zapomniała również o tym, by zdradzić nam co słychać u bohaterów pierwszej części - Mateo i Bianki. Ale jednocześnie i oni mają w tej historii swoje do wtrącenia.

"Damiano" to romans mafijny, który wywołuje mnóstwo skrajnych emocji i uczuć, daje kopa do walki o to, na czym nam zależy oraz nadzieję na poprawę losu. Polecam gorąco!



Recenzja powstała we współpracy z Wydawnictwem NieZwykłe



7 komentarzy:

  1. Nie wiem czy bym się na nią skusila

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy tom mnie wciągnął, więc chętnie sięgnę po kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam Autorki, ani pierwszego tomu. Raczej nie sięgnę po książki, gdyż romans mafijny to nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie dla mnie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś ostatnio przejadły mi się romanse mafijne, ale zastanowię się jeszcze nad powyższą serią.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam serii. Może dlatego, że nie sięgam po romanse mafijne, nie przepadam za scenami erotycznymi.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)