poniedziałek, 27 września 2021

Wybierz mnie - M.F. Mosquito

 

Tytuł: Wybierz mnie
Cykl: Oblicza miłości (tom 2)
Autor: M.F. Mosquito 
Wydawnictwo: Amare
Ilość stron: 390
Ocena: 9/10

Życie rudowłosej Małgorzaty w końcu jest poukładane – stała praca, stały związek i coraz bardziej konkretne plany na przyszłość. Odkąd w jej życiu pojawił się Stefan, wszystko kręci się wokół niego. I choć znajomi i przyjaciele są zdania, że ta relacja zmieniła ją z pyskatej, pewnej siebie wojowniczki w potulną kurę domową, Małgorzata uparcie wierzy, że prawdziwa miłość warta jest poświęceń. Stefan jednak żąda od niej coraz więcej i więcej, a ona zaczyna czuć się osaczona... Tymczasem również w pracy czekają na nią poważne wyzwania. Szwed o imieniu Filip, który od tej pory ma razem z Małgorzatą kierować firmą, zupełnie nie przypadł jej do gustu. Ich wspólny służbowy wyjazd do Szwecji może oznaczać tylko jedno – kłopoty. Tym razem wybuchowy temperament Małgorzaty ujawni się z pełną mocą...

"Wybierz mnie" jest drugim tomem cyklu Oblicza miłości. Pierwsza część opowiadała o losach Oli i Marcela. Tym razem fabuła skupia się na perypetiach Małgorzaty i Filipa. I tak jak poprzednio, tak i tu historię poznajemy z obu perspektyw bohaterów. Dzięki takiemu zabiegowi mamy możliwość dokładanego poznania ich myśli, uczuć, emocji, dylematów. Pojawi się ból, tęsknota, strach, radość.

Autorka stworzyła dość specyficzny związek między Gosią a Filipem. To już nie jest ta sama szalona ruda dziewczyna. Jej postać się zmieniła, ale czy na zawsze i na lepsze? Czy jest jej z tym dobrze? Czy jest szczęśliwa? Nie zdradzę.

"Rudy to nie kolor - to charakter."

Jest w tym układzie jeszcze Stefan. Nie polubiłam go. Nie wiem, co Gosia robiła przy tym facecie... Ich wątek pokazuje, że nie warto zmieniać się na siłę. Gdy kogoś szczerze kochamy, zaakceptujemy go takiego, jakim jest. Z wszystkimi zaletami i wadami. 

"Czy to nie jest tak, że kocha się nie za coś, ale pomimo wszystko? Co to za miłość, kiedy musisz się zmieniać? Albo bierzesz mnie taką, jaka jestem, albo w ogóle."

Historia ta pokazuje, że związek dwojga ludzi powinien opierać się na zauważaniu wzajemnych potrzeb. Nikogo nie można w żaden sposób ograniczać, narzucać mu naszej woli, a poświęcenie to coś, na co zgodę wyrazić powinni oboje partnerzy. W przeciwnym razie zawsze ktoreś będzie czuło się nieszczęśliwe.

"Oboje jesteśmy głupi, bo robimy to, co właściwe, a nie to, czego byśmy chcieli."

M.F. Mosquito ponownie miała świetny pomysł na fabułę. Nie było tu chwili na nudę czy dłuższy przestój. Znalazło się miejsce na odpowiednią dozą humoru i ironii. Z kolei sceny intymne są gorące, rozpalające zmysły.

"Wybierz mnie" to pełna emocji powieść udowadniająca, że tylko szczerość i wzajemne słuchanie siebie może być podstawą do zbudowania trwałego związku. To książka o sile przyjaźni, różnych odcieniach miłości, pięknych relacjach rodzinnych i trudnych wyborach. Ognisty szalony rudzielec i bezkompromisowy facet zapraszają!




Recenzja powstała we współpracy z Wydawnictwem Amare



2 komentarze:

  1. Pierwszy tom bardzo mi się podobał, dlatego chętnie zapoznam się z drugim tomem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam pierwszej części oraz swoją recenzją zachęciła mnie do nadrobienia zaległości.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)