wtorek, 28 kwietnia 2020

"Tańcząca w ogniu - część 2" - Magda Mila [Premierowo]


Tytuł: Tańcząca w ogniu - część 2 
Cykl: Żywioły (tom 4)
Autor: Magda Mila
Wydawnictwo: HabaneroBooks
Ilość stron: 250
Ocena: 9/10

Życie Ewy i Piotra wywraca się do góry nogami. Nowa rzeczywistość, której żadne nie planowało, zaczyna ich przytłaczać. Ograniczenia, problemy, ale i żądze oraz pragnienia, których nie mogą zaspokoić. Do tego bliscy snujący plany zagrażające ich bezpieczeństwu.
Gdy na horyzoncie pojawia się tajemniczy mężczyzna, który próbuje się do nich zbliżyć, sytuacja jeszcze bardziej się komplikuje.
Czy ulegną emocjom i pożądaniu? Postawią na szali wspólne życie i szczęście? A może uznają, że lepiej zapomnieć, kim się kiedyś było i poświęcić swoje potrzeby dla dobra rodziny?

Nie rozumiem jak to się dzieje, że erotyki zagraniczne sprzedają się w naszym kraju lepiej aniżeli naszych rodzimych autorów. Pewnie zauważyliście, jak wielokrotnie zachwalałam Wam twórczość Magdy Mili. Jej powieści zawierają w sobie wszystko to, co powinien posiadać dobry erotyk. Mało tego! To nie tylko rozbudowana erotyka, ale i warstwa obyczajowo-psychologiczna, której poszukuję w każdym gatunku literackim. A powiem Wam, że nie wszystkie erotyki te elementy posiadają.

"Tańcząca w ogniu - część 2" jest czwartym tomem cyklu Żywioły. Byłam bardzo ciekawa dalszych losów Ewy i Piotra. To, co stworzyła autorka i w jakim kierunku pokierowała bohaterami, niezwykle przypadło mi do gustu. Otrzymałam nie tylko sporą dawkę emocji, wrażeń i doskonałej rozrywki, ale przede wszystkim ta historia zmusiła mnie do wielu refleksji i przemyśleń. Tak, erotyk też potrafi to dać, więc nawet się nie zastanawiajcie i czytajcie.

Moją szczególną uwagę przykuł temat rodzicielstwa. Widzimy, że bycie rodzicem to nie tylko momenty uśmiechu, ochów i achów, ale i tych gorszych momentów, które to dopiero one uświadamiają nam powagę sytuacji bycia za kogoś odpowiedzialnym. Autorka pisze również o priorytetach w związku, o niewypowiedzianych, głęboko skrywanych pragnieniach.

''Przecież mam cudowne, zdrowe dziecko, pięknego i bogatego faceta, mieszkam we wspaniałej willi w Konstancinie i niczego poza zajmowaniem się dzieckiem nie muszę robić. Jestem w raju, nie? – Z trudem panuję nad łzami, które zbierają się w kącikach oczu.''

W tej części zachowanie Ewy doprowadzało mnie na skraj rozstroju nerwowego. Z kolei mamuśka Piotra... tej też nic nie brakuje. Perypetie z jej udziałem niejednokrotnie wywoływały u mnie śmiech. Ewa, tak jak i zapewne wiele innych kobiet, zderzy się z brutalną rzeczywistością. Czy uda się jej pogodzić sferę życia matki, kobiety, kochanki, zawodową? I gdzie w tym wszystkim jest jej własne "ja"? Będziemy świadkami tego jak się miota, złości, próbuje coś dla siebie wydrzeć...

''– Mnie to już nie bawi – mówię poważnym tonem. 
– To znaczy? 
– To znaczy, to znaczy… Zaciąłeś się? Piotr, do cholery! Co się z nami stało? – staram się nie podnosić głosu, ale z trudem hamuję irytację. – Od miesięcy wszystko się kręci wokół dziecka – najpierw ciąża, nie, nie powinniśmy, urodzisz i zobaczysz, jak poszalejemy – przedrzeźniam go. – Urodziłam, i co? Gówno – kończę cicho. Chce mi się płakać. 
– Chodzi ci o seks? 
Patrzę na niego. Naprawdę o to pyta? On? 
– O seks, o bliskość, o pożądanie! Gdzie my jesteśmy? Nigdzie, bo po prostu nas nie ma. Jest tylko Gucio i jego potrzeby.''

Autorka ponownie kreśli wyzbyty z utartych schematów wątek miłosny i gorącą relację damsko-męską. Zdradzę Wam jedynie, że pojawi się ktoś trzeci i zrobi się naprawdę elektryzująco! Nie zabraknie także dominacji i uległości, ale podanej w sposób, który nie gorszy, choć jest odważny, a nawet i perwersyjny.

Myślę że polubicie się z bohaterami, którzy zdecydowanie wyróżniają się na tle innych, mają różne osobowości, a przy tym są bardzo realistyczni.

Ta historia przypomina, że w życiu nic nie przychodzi na pstryknięcie palcami, nic nie jest pewne. Musimy sami zawalczyć o siebie i nasze szczęście, o odbudowanie utraconego poczucia własnej wartości.

"Tańcząca w ogniu - część 2" to odarty z wszelkich utartych schematów odważny i bezpruderyjny erotyk, który zabierze Was w świat niezapomnianych doznań, sekretów, kłamstw i intryg oraz nieprzewidywalnych wydarzeń i sytuacji. Wraz z Ewą i Piotrem poznacie smak prawdziwego codziennego życia oraz zmierzycie się z konsekwencjami podjętych decyzji. Dominacja i uległość, ryzykowne decyzje, przekraczanie własnych granic, poczucie odrzucenia, zniechęcenie, bezsilność, tęsknota za tym, co wydaje się utracone, zazdrość, pożądanie, nowe priorytety - to tylko część tego, na co możecie liczyć w tej powieści. Polecam gorąco! 


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HabaneroBooks



8 komentarzy:

  1. ja nie bardzo czytuję takiego powieści:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się nieść bardzo wartościowe przesłanie i jestem ciekawa, jak autorka wykreowała relację głównych bohaterów.
    Pozdrawiam! :) włóczykijka z Imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam szczerze, że nie przepadam za erotykami, ale! Mam też wrażenie, że często trafiałam na te najbardziej sztampowe i oderwane od rzeczywistości. Ten brzmi bardziej jak coś co teoretycznie mogłoby spotkać każdą czy każdego z nas... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna powieść. Zresztą każda książka Magdy Mili jest wyjątkowa i szalenie emocjonująca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem ciekawa tej historii, ale nie czytałam jeszcze pierwszej części. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakim cudem jeszcze nie słyszałam o tej serii? Z przyjemnością się za nią zabiorę w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)