czwartek, 15 lipca 2021

Paleta marzeń. Powrót - Małgorzata Falkowska

 

Tytuł: Paleta marzeń. Powrót
Cykl: Paleta marzeń (tom 4)
Autor: Małgorzata Falkowska
Wydawnictwo: Lira
Ilość stron: 272
Ocena: 9/10

Magda i Alek od ponad dekady mieszkają z dziećmi na Bali. Pola, córka Magdy, marzy o tym, aby wyrwać się z wyspy, a informacja o śmierci babci w Polsce to dobry powód do wyjazdu.
W kraju Pola zatrzymuje się u przyjaciół swoich rodziców. Początkowo czuje się skrępowana, ale z czasem nawiązuje więź z gospodarzami. Pomoc w opiece nad ich niesfornymi dziećmi okazuje się dla Poli ciekawym doświadczeniem, które ją pochłania, dopóki na swojej drodze nie spotyka jednego z sąsiadów, Kasjusza. Nagle w życiu dziewczyny pojawia się też jej niewidziany od lat biologiczny ojciec...
Czy Pola w Polsce przeżyje swoją pierwszą miłość? Jak spotkanie z ojcem zaważy na jej dalszych losach?

Przy trzecim tomie serii wydawało mi się, że autorka nie powiedziała wtedy ostatniego słowa. I ogromnie ucieszyła mnie wiadomość, że powstały dalsze losy bohaterów, z którymi tak ciężko było mi się rozstać. 

Tym razem Małgorzata Falkowska poświęciła tę część Poli, córce Magdy. Trzeba przyznać, że wyrosła na fajną dziewczynę, ale jakże jeszcze naiwną w swojej dobroci i ufności wobec ludzi. 

Pojawia się również nowy bohater Kasjusz. Z miejsca zjednuje sobie sympatię czytelnika. Są jeszcze dwie małe diablice i jeden diabełek, którzy po prostu wymiatają! Świetnie się bawiłam, gdy tylko pojawiali się na horyzoncie. 

Z kolei rozczarowująca jest postawa i zachowanie biologicznego ojca Poli. Każdemu z nas zdarza się popełniać błędy, ważne jest jednak, by wyciagnąć z nich odpowiednie wnioski. Kto w tej książce najbardziej narozrabiał? Musicie to sprawdzić. Przypuszczam, że następna część przyniesie jeszcze wiele emocji i odpowiedzi na pytania, które nie dają mi spokoju.

"(...) każdy ma wady, ale ważne, by nie ranić drugiej osoby."

Historia ta przypomina, że nie zawsze nawet te najbardziej egzotyczne i piękne zakątki świata dają człowiekowi szczęście. To otaczający nas ludzie sprawiają, że czujemy się szczęśliwi, spełnieni i kochani.

Ponownie pięknie zastało uchwycone oddanie miłości i przyjaźni, zarówno Magdy i Alka, jak i ich przyjaciół Aśki i Maksa. Poza tym autorka wyraźnie zaznaczyła aspekt ideałów, pasji i marzeń (w tym wypadku o podróży i opisywaniu swoich wojaży na kartach książek), o które warto walczyć i spełniać.

"- Czasem ważniejsze od tego, co chcemy, jest to, co powinniśmy zrobić."

I zapewne będziemy mieli kontynuację tej historii, bo zakończenie mocno rozbudza apetyt na to, co jeszcze może się wydarzyć... Ja już tworzę swoją wizję jak by to mogło wyglądać. Ciekawe, czy pokryje się z tym, co zaserwuje autorka.

"Paleta marzeń. Powrót" to ciepła powieść o relacjach rodzinnych, szczerości, zaufaniu, braku pewności siebie, pierwszej miłości, dawaniu szansy. Szkopuł w tym, że chyba nie każdy na tę szansę zasługuje... Zaintrygowani? Zatem zapraszam do lektury. Mnie podobała się bardzo.




Dziękuję Wydawnictwu Lira za egzemplarz do recenzji


3 komentarze:

  1. Do tej pory Przeczytałam tylko pierwszą część tej serii ale zamierzam kontynuować jej czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej części i pierwszy raz słyszę o tej serii. Chętnie po nią sięgnę, skoro tak dobrze się ją czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam poprzednich tomów i na razie skupiam się na innych gatunkach.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)