wtorek, 19 grudnia 2023

Biegacz - Anne Marie

 

Tytuł: Biegacz
Cykl: Sokoły (tom 1)
Autor: Anne Marie
Wydawnictwo: Amare
Liczba stron: 264
Ocena: 9/10

Czy dasz się porwać zakazanym uczuciom?

Mateusz to wschodząca gwiazda futbolu amerykańskiego. Pewny siebie, charyzmatyczny i przystojny, z łatwością zdobył serca kibiców. Jednak niewiele osób wie, że mężczyzna od narodzin cierpi na nieuleczalną chorobę, a jeden wypadek na boisku wystarczył, by z jego pamięci ponownie zaczęły ulatywać słowa. Zbliża się ważny mecz i walka z czasem, by mężczyzna mógł zagrać. Właśnie wtedy na jego drodze pojawia się Aneta - najlepsza neurologopedka w mieście, która ma mu pomóc zatrzymać chorobę. Kobieta widzi w nim coś, czego nie dostrzegł nikt inny, a każde kolejne spotkanie zbliża ich coraz bardziej do siebie i podsyca rodzące się uczucia.

"Biegacz" jest pierwszym tomem serii Sokoły, gdzie poznajemy Mateusza, zawodnika drużyny futbolu amerykańskiego. Warto tu wspomnieć o poczynionym reaserchu Anne Marie na temat tej dyscypliny sportu. Dzięki jasnym opisom zrozumiałam, o co w tym wszystkim chodzi. A przede wszystkim czułam się, jakbym siedziała na trybunach i oglądała mecz na żywo.

"Byłem gotów poświęcić swoje zdrowie, byle tylko dostać się do drużyny narodowej. Nic innego się nie liczyło. Gra stanowiła mój jedyny cel. Nie miałem jakiegokolwiek innego."

Tak jak Mateusz zdobył serca kibiców, tak i z moim ta szuka się mu udała. Zresztą relacja między nim a neurologopedką Anetą, do której trafia jako pacjent, również jest dynamiczna, szybko dochodzi do wybuchu namiętności. Oboje będą bronić się przed uczuciem, ale nie będzie to takie proste. Zwykle nie za bardzo przepadam za takim tempem między bohaterami, ale tu w jakiś sposób to pasowało. Autorka podkreśla, jak istotne jest zaufanie, szczerość, rozmowa i kompromis w związku. 

Moją uwagę zwróciła rodzina Mateusza i więź, jaka go z nimi łączyła. Chłopak mógł liczyć na ich wsparcie związanej z chorobą, która potrafi wywrócić całe życie do góry nogami.  Towarzysząca Mateuszowi niemoc, ból, frustracja i słabość była przeze mnie w pełni zrozumiała.

"Prędzej czy później każdy z jakiegoś powodu upada. Taka ludzka przypadłość."

Mimo tego, że temat choroby nie jest łatwy, to bardzo lubię spotykać ten motyw w książkach. W moim odczuciu dzięki temu takie historie jak "Biegacz" są bardziej realne, a bohaterowie bliżsi.

"(...) już za długo chowałeś się za chorobą, zamiast spojrzeć życiu w oczy (...) A życie toczy się za twoimi plecami. Wejdź w nie wreszcie. Bez żadnych wymówek. Na spontanie i ryzykownie."

"Biegacz" to poruszający romans sportowy o miłości, poświęceniu, chorobie, namiętności, pasji, marzeniach, walce z przeciwnościami, wierze we własne możliwości i sile przyjaźni. To książka, która udowadnia, że nigdy nie można się poddawać. A miłość może być w tej walce naszym sprzymierzeńcem. Jakiego wyboru dokona Mateusz? Będzie to życie, zdrowie, kariera, a może miłość? Sprawdźcie!



We współpracy z Wydawnictwem Amare


3 komentarze:

  1. Nie znam, raczej nie sięgnę, nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję, że ta książka mnie również poruszy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może kiedyś sięgnę po ten romans sportowy. Kto wie... Lubię różnorodność czytelniczą. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)