niedziela, 4 lutego 2024

Niepoznany. Część pierwsza - Aleksandra Łacic



Tytuł: Niepoznany. Część pierwsza 
Autor: Aleksandra Łacic
Wydawnictwo: Lekkie
Liczba stron: 384
Ocena: 6/10

Historia o namiętności, zemście, tajemnicach i wielkich pieniądzach.

Seksowna Alex, by ratować rozpadający się związek, wyjeżdża z partnerem do Hiszpanii. Choć powietrze jest tam gorące, ich relacje stają się coraz chłodniejsze. Alex z każdym dniem czuje się bardziej samotna, zrezygnowana i spragniona miłości. Kiedy pewnego wieczoru na jej drodze staje nieziemsko przystojny Szwed, świat dziewczyny wywraca się do góry nogami. Czy namiętny romans z tajemniczym biznesmenem zmieni jej życie? A Alex zrozumie i zaakceptuje zawiłą przeszłość kochanka? I czy Lars będzie umiał ochronić ją przed prawdziwym niebezpieczeństwem?

"Niepoznany" to debiut autorstwa Aleksandry Łacic, która zabiera nas do gorącej Hiszpanii i równie gorących relacji oraz niebezpieczeństwa.

W moim odczuciu bohaterowe, jakich stworzyła autorka, są niedopracowani, pobieżnie potraktowano ich opisy, przez co miałam problem z przywiązniem się do nich. Lars to bardzo tajemniczy, dziwny wręcz facet. Małomówny, można odnieść wrażenie, że gburowaty. Co się za tym kryje? Dlaczego taki jest? Jaką ma przeszłość? Zastanawiałam się, czy zimne skandynawskie serce potrafi czuć? 

"Intuicja podpowiadała jednak coś zupełnie innego. W głębi serca ufałam temu wielkiemu wikingowie, czułam się przy nim bezpiecznie i swobodnie. Jakim dobrym musiałby być aktorem, żeby wprowadzić mnie w błąd. Poza tym obiecałam mu tylko dobę, nic więcej."

Z kolei Alex... denerwowało mnie jej zachowanie. Niby dojrzała kobieta, a... szkoda słów. Lenistwo i wygoda to jej sposób na życie. Jak by tego było mało, wlewała w siebie morze alkoholu, innych używek też nie brakowało, dołóżmy imprezy, naiwność i brak instynktu samozachowawczego - mamy nieciekawy obraz osoby, która budzi wyłącznie niechęć i współczucie. Samotność, zrezygnowanie w związku i pragnienie miłości nie powinny prowadzić do lekkomyślnego zachowania. A niebezpieczeństwo jest o krok... Postanowiłam jednak dać jej szansę i nawet nieco ją polubiłam, ale chyba tak na siłę.

Dużą rolę odgrywają tu wielkie pieniądze, a jeszcze większą namiętność i pożądanie, które przysłania bohaterom to, co powinno być najważniejsze. Czy w porę zrozumieją, że w życiu nie o to chodzi? 

Początkowo fabuła jest dość stateczna, ale później przybiera na tempie. Druga połowa książki dość mocno miesza w głowie. Nie byłam pewna, co jest prawdą a co nie. Trudno było się w tym wszystkim połapać. Finał zaś... mam nadzieję, że ten ktoś jest tym, o kim myślę. 

"Niepoznany" to erotyk o głęboko skrywanych namiętnościach, tajemnicach, intrygach, zemście i uzależnieniach. To historia pokazująca, że o związek trzeba dbać, by nie wkradła się do niego rutyna i zniechęcenie. Jeśli oczekujecie niewymagającej lektury - sprawdźcie, czy Alex uda się stopić zimne serce Larsa i czy sama się ogarnie. 


We współpracy z Wydawnictwem Lekkie


1 komentarz:

  1. Nigdy nie byłam fanką tego gatunku literackiego i jakoś mnie dalej do niego nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)