wtorek, 27 kwietnia 2021

Z tobą zawsze - Beata Sagan

 

Tytuł: Z tobą zawsze 
Autor: Beata Sagan 
Wydawnictwo: WasPos
Ilość stron: 330
Ocena: 8/10

Joasia ma wszystko, o czym marzy typowa nastolatka. Jest ładna, popularna i lubiana. Ma kochającą rodzinę i wiernych przyjaciół. Do pełni szczęścia brakuje jej tylko jednego – chłopaka. Wybrankiem jej serca jest nikt inny, jak sam Marek – najprzystojniejszy i najfajniejszy chłopak w całej szkole. Joasia ma ostatni rok, żeby zdobyć jego serce i pójść z nim na studniówkę. Wydaje się, że na drodze stoją jedynie jej nadopiekuńcza mama oraz wkurzający sąsiad. Czy faktycznie tak jest? A może to właśnie sama Joasia jest przeszkodą na drodze do swojego szczęścia?

Ponownie w ostatnim czasie mam do czynienia z debiutem, który zrobił na mnie pozytywne wrażenie. Książka była dla mnie swojego rodzaju powrotem do szkolnych czasów, pierwszych miłości, porywów serca. Czegoś, co zdarza się tylko raz w życiu, co rzutuje na to, jak będą wyglądać nasze przyszłe związki.

"Uśmiecham się szeroko. Nie mogę go rozgryźć, po co robi to wszystko. Dlaczego się mną przejmuję? Wiem jedno: chciałabym, żeby zawsze się tak do mnie uśmiechał."

Beata Sagan ukazuje nam świat widziany oczami nastolatki. Świat równie piękny co rozczarowujący. Bo rozczarowują tzw. "przyjaciółki", chłopak do którego wzdycha główna bohaterka Joasia. Jo jest pogubiona w swoich uczuciach i myślach. Do tego dochodzi jeszcze chęć akceptacji i popularności wśród rówieśników. Dziewczyna zaczyna się buntować przeciwko zasadom i zakazom rodziców. Później obserwujemy jej ciekawą przemianę. Autorka realnie oddała targające dziewczyną emocje i rozterki, jej zachowanie, popełnione błędy wieku młodzieńczego.

"Serce wali mi jak oszalałe, bo ciągle nie wiem, czy dobrze robię, ale nie potrafię żyć bez niego, to jakby ktoś wyssał cały tlen i kazał mi oddychać. Duszę się na każdą myśl o nim."

Historia ta przypomina, że to, czego szukamy zwykle jest na wyciągnięcie ręki, tuż obok. Wystarczy tylko to dostrzec. Podobało mi się przedstawienie relacji rodzinnych, zwłaszcza Joasi z matką. A także to, jak ważne jest zaufanie i nie udawanie kogoś innego, niż się jest w rzeczywistości.

"Z tobą zawsze" to pełna realizmu, wzruszeń, humoru i emocji powieść o drodze ku dojrzałości, zauroczeniu, pierwszej miłości, poszukiwaniu samego siebie, trudnych wyborach, popełnionych błędach i nauce przyznania się do nich. Polecam zwłaszcza młodzieży, a także rodzicom, by lepiej zrozumieli swoje nastoletnie dzieci.



7 komentarzy:

  1. Z chęcią po nią sięgnę. Wydaje się bardzo realistyczna.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam realistyczne i poruszające książki. Jestem ciekawa tej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mojej siostry, jest nastolatką. Tylko niestety, w przeciwieństwie do mnie, nie lubi czytać książek... :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi bardzo intrygująco.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakbym miała naście lat to myślę że bym się odnalazła w tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię wracać do szkolnych lat. Fajna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam okazję przeczytać i z całego serca mogę polecić, warto poczekać na wydanie. Mam nadzieję, że się doczekam ❤️

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)