wtorek, 19 kwietnia 2016

Droga do raju - Paullina Simons


Droga do raju
Paullina Simons

Wydawnictwo: Świat Książki

Liczba stron: 544

Ocena: 4/10









Nota wydawcy:
Nowa powieść autorki kultowego "Jeźdźca miedzianego"! Obyczajowa "powieść drogi". Poruszająca historia o kobiecej przyjaźni, lojalności, miłości i poszukiwaniu celu w życiu. Shelby kończy szkołę i dostaje od ciotki kultowego, jaskrawożółtego mustanga. Zamierza jechać nim do Kaliforni, by odnaleźć tam swą matkę. Dołącza do niej Gina, pragnąca spotkać byłego chłopaka i naprawić związek. Po drodze zabierają Candy: nieznośną i tajemniczą dziewczynę, która przeszła w życiu prawdziwe piekło i przed czymś wyraźnie ucieka... Niezwykła podróż przez cały kraj zmieni ich życie na zawsze.


Moja opinia:

To dość przyjemna opowieść o nastoletniej kobiecej przyjaźni. Ale spodziewałam się chyba czegoś lepszego, jakiś emocji, akcji, po prostu tego czegoś. A tu tego niestety nie dostałam. 

To opowieść dosłownie o drodze (jak w tytule) - jest trasa, przystanek, jedzenie, spanie... i tak na okrągło. Zbyt monotonnie, przewidywalnie. 

Największym plusem książki jest sposób opisania przez autorkę amerykańskiej prowincji - przydrożne bary i motele, samotne farmy, osiedla przyczep samochodowych, kasyna gry i całą tej bezludnej przestrzeni. Ale jak dla mnie to zdecydowanie za mało.


"Droga jest jak narkotyk. Hipnotyzuje. Człowiek wpatruje się w bezkresną szosę, szumiące drzewa, w poruszające się usypiająco wycieraczki, które walczą, by zetrzeć perlisty płyn do mycia szyb."


3 komentarze:

  1. O, to czytałam :) taka średnia dla mnie byłą ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Posiadam na półce kilka książek tej autorki, ale z braku czasu jeszcze nie miałam możliwości po nie sięgnąć. Tego tytułu nie mam lecz widzę po Twojej ocenie, że nie ma czego żałować? Mogę dodać, że "Jeźdźca miedzianego" pragnę jak mało, której książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Jeźdźca miedzianego" nie czytałam, a po takim rozczarowaniu jakim była "Droga do raju" nie wiem czy jeszcze sięgnę po coś tej autorki. W książce musi się coś dziać, muszą być emocje, jakiś klimat - a tu tego nie było

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)