sobota, 2 kwietnia 2016

Larista - Melissa Darwood


Larista
Melissa Darwood

Wydawnictwo: Zielona Sowa
Liczba stron: 384
Ocena: 9/10










Nota wydawcy:
Larysa kończy właśnie 18 lat. Ma jedno marzenie – chce odnaleźć prawdziwą miłość. W dniu swoich osiemnastych urodzin wypowiada życzenie i wkrótce napotyka na swojej drodze przystojnego Nieznajomego. Kilka dni później poznaje także Daniela. Od tej chwili jej życie zmienia się – obaj mężczyźni, Gabriel i Daniel, kryją w sobie tajemnicę, która kusi Larysę, ale także przeraża. Kiedy poznaje tajemnice Guardianów i Tentatorów, jej życie nabiera tempa. Finał powieści przynosi zaś bardzo zaskakujące rozwiązanie... 

Moja opinia:

„Larista” to paranormal romans skierowany docelowo do czytelników w wieku 14-20 lat. Ale mi książka ta bardzo przypadła do gustu, chociaż czasy liceum mam już dawno za sobą. 

Akcja powieści jest niezwykle wciągająca, a sceny z życia szkolnego opisane są tak, aby każdy mógł odnaleźć w nich część siebie. Miłośnicy tego gatunku znajdą wszystko. 

Są postacie dobrzy, jak i źli (choć zarówno ci pierwsi, jak i drudzy nie do końca są tacy jak nam się wydaje). 

Znajdziemy również odniesienie się do mitów oraz podań i lekki rys historyczny. 

Nie brak humoru, ironii i romansu. Pełno jest powiedzonek i zwrotów, które znamy z życia codziennego. Jest też miłość, poświęcenie, akceptacja i przyjaźń. Zaskakująca książka, z mnóstwem emocji.

"Dwa serca, jedno bicie, niech mnie odnajdzie miłość na całe życie."



W jednym z wywiadów Melissa Darwood przyznała, że ma polskie korzenie, ale wybrała ten pseudonim artystyczny ponieważ polski czytelnik dużo chętniej wybiera ten gatunek książek z obcojęzycznym nazwiskiem na okładce. Mnie akurat byłoby wszystko jedno czy książkę napisała polska autorka, czy zagraniczna, choć muszę przyznać, że wolałabym chyba Polkę. Autorka udowodniła mi, że polscy autorzy potrafią stworzyć równie uwodzicielski, lekki i przyjemny romans z nutką fantastyki. Więc w tej kwestii akurat nie zgadzam się z autorką, zamierzam sięgać po polskich autorów tego gatunku.
 
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)