piątek, 21 kwietnia 2023

Finisz - Magdalena Winnicka [Przedpremierowo]

 

Tytuł: Finisz
Cykl: Grzechy krwi (tom 4)
Autor: Magdalena Winnicka 
Wydawnictwo: Akurat
Ilość stron: 352
Ocena: 9/10

Kiedy zadzierasz z mafiozem kłopoty są nieuniknione. Ale jeśli zamierzasz rzucić wyzwanie całej mafijnej rodzinie – konsekwencje będą o wiele bardziej dotkliwe. Śmierć jest najbardziej oczywistą opcją. Ale nie jedyną… 

Trudno wyobrazić sobie bardziej napiętą sytuację… Jesper właśnie dowiedział się, kto jest ojcem syna Filomeny. Doskonale zna tego faceta. Ale przecież ten od wielu lat uważany jest za zmarłego. Kevin. To jego kilkanaście lat temu Jesper miał zabić. Bez litości. Nożem. Świat przestępczy w to wierzy.  I Jesper nie może pozwolić by ktokolwiek dowiedział się, jak było naprawdę. Trudne wydarzenia, sytuacja na ostrzu noża i były kochanek, który powinien nie żyć… To może wzmocnić związek albo… doszczętnie go zniszczyć! 

Czy Jasperowi uda się powstrzymać swoją ciemną stronę? Będzie ślub, czy może pogrzeb? Czy każdego z bohaterów czeka happy end? I jakie jeszcze grzechy kryje ta saga? 

"Finisz" jest czwartym i, jak wskazuje tytuł ostatnim tomem serii Grzechy krwi, czyli kontynuacją losów Jespera Tirony. W książce znajdziemy mnóstwo zaskakujących zwrotów akcji, emocje kipią z każdej strony, a czytelnik szybko przepada w tej historii. Nie ma tu mowy o powielaniu schematów, wszystko jest spójne.

Bardzo zżyłam się z bohaterami tej serii i strasznie ciężko jest mi się z nimi rozstawać. Wszyscy razem i każdy z osobna potrafili mnie czymś zaskoczyć. Mężczyźni są silni, a kobiety im w tym nie ustępują. Bardzo mi się to podobało. Tym razem Magdalena Winnicka uwikła swoich bohaterów w konflikt interesów, postawi w sytuacjach bez wyjścia, a co za tym idzie przed trudnymi wyborami. Towarzyszyć im będzie niebezpieczeństwo, strach, ból, cierpienie, niepewność. Ale pojawi się też nadzieja.

"Najgorszy rodzaj samotności to ten, kiedy otaczają cię kochający ludzie, ale nie mogą cię wspierać, bo zwyczajnie o niczym nie wiedzą."

W poprzedniej części moją szczególną uwagę zwrócił wątek zdrowotny głowy rodziny Tirona. Byłam bardzo ciekawa, jak autorka poprowadzi jego postać. W mafijnym świecie zwykle nie ma miejsca na ciepłe uczucia. Jednak tu kolejny raz przekonujemy się, że może być inaczej. Że można zbudować normalne stosunki rodzinne, oparte na wzajemnej trosce i miłości.

"Nagle przyszło mi do głowy tyle słów, które chciałem powiedzieć tylu ludziom. Przypomniałem sobie o rzeczach, które miałem zrobić. Chciałem tak wiele. Ale wybiła godzina zero. Nie miałem już ani jednej sekundy."

Uwielbiam tę serię za błyskotliwe riposty, grę słów, wzruszenie, humor, a przede wszystkim za to, że autorka ani przez chwilę nie pozwoliła mi oderwać myśli od tej historii. Działo się naprawdę dużo, tajemnice podbijały efekt, a ja chciałam wciąż więcej i więcej. Oczywiście znalazło się również miejsce na gorące sceny. Wyraźnie czujemy uczucia między bohaterami. Nie ma tu miejsca na sztuczność czy wulgarność.

"Finisz" to pełen skrajnych emocji romans mafijny, który podaruje Wam dobrą zabawę oraz rodzinkę, z którą nie będziecie chcieli się rozstawać. Ale to także ważne przesłanie, że najważniejsza jest miłość, przyjaźń i ludzie, którym możemy zaufać i na których zawsze możemy liczyć. Polecam!




We współpracy z Wydawnictwem Muza 






2 komentarze:

  1. Ten cykl nie jest mi znany, więc mam co nadrabiać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że aż tak spodobała ci się ta seria. Ja jeszcze nie czytałam żadnego tomu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)