czwartek, 13 kwietnia 2023

Malibu - Małgorzata Smolec

 

Tytuł: Malibu 
Autor: Małgorzata Smolec
Wydawnictwo: Spark
Ilość stron: 198
Ocena: 8/10

Rita jest stylistką gwiazd w Los Angeles, wszystkie tabloidy nie przestają o niej pisać. Jest gwiazdą wielkiego formatu.

Nikt tak naprawdę nie wie, że zmaga się z traumatyczną przeszłością. Zamknięta w sobie, nawet nie stara się szukać mężczyzny na stałe.
Jej wieloletni przyjaciel i policjant, Chris wyrusza na tajną misję i jest już za późno, by przyznać się do prawdziwych uczuć.

Wszystko jeszcze komplikuje wplątanie się mężczyzny w niebezpieczne porachunki, gdzie najłaskawszą torturą jest śmierć.

To książka na jedno posiedzenie, gdyż liczy sobie zaledwie dwieście stron. Jednakże na tak niewielkiej przestrzeni znajdziemy całe mnóstwo różnych emocji, uczuć i rozterek, wartką akcję, zabawne dialogi, więc nie ma czasu na nudę. 

Oddana przyjaźń, miłość, namiętność, mroczna przeszłość, tajemnice, zdrada, zawód, ból, żal, pretensje, tęsknota, bardzo trudna sztuka komunikacji, strach przed odrzuceniem, niemoc, nadzieja - to wszystko i wiele więcej czeka na Was w tej książce. 

"Ciekawa jestem, co sobie pomyślał, widząc mnie. Wiem, że nie powinno mnie to obchodzić, w końcu to ja go odrzuciłam. Ale doskonale zdaje sobie sprawę, że mój rozsądek mówi jedno, a serce drugie."

Małgorzata Smolec stworzyła wyrazistych bohaterów. Rita, mimo iż wiele w życiu przeszła, to kobieta twardo stąpająca po ziemi, która wie, czego chce, dąży do spełnienia marzeń, nie poddaje się przeciwnościom losu. Jednak co stanie się, gdy zacznie wracać do niej przeszłość? Czy podoła pojawiającym się wątpliwościom i przeszkodom? Czy Chris, jak na przyjaciela przystało, będzie wytrwale przy niej stał, wspierał? A może uda mu się roztopić jej zamrożone serce? Moje zdobył z miejsca. To facet z niesamowitym wnętrzem. 

Podobało mi się to, że autorka dała stopniowo dojrzeć uczuciu między Ritą a Chrisem. A zważywszy na objętość książki, tym bardziej trzeba to docenić. Bo utrzymać w ryzach bohaterów pewnie nie było łatwą sztuką. 

"- Przyjaciele nie rozmawiają ze sobą w ten sposób. – Raczę zauważyć.
- Przyjaciółki nie kręcą aż tak biodrami przed oczami przyjaciela. - Chris odgryza mi się, a lazur jego oczu zaraz dosłownie mnie pochłonie."

Dwutorowa narracja pozwala lepiej poznać bohaterów i zrozumieć motywy ich postępowania. Towarzyszyły mi przy tym ogromne emocje. Wzruszałam się, śmiałam, wściekałam. Zdradzę, że moim obiektem złości najczęściej była postać Rity. Kobieta popełniała błędy, ale najważniejsze, że potrafiła wyciągać odpowiednie wnioski. Poznała co to pokora, cierpliwość oraz że życie w blasku fleszy nie jawi się wyłącznie w kolorowych barwach.

Chciałabym zwrócić Waszą uwagę również na to, jak często zdarza się nam oceniać innych, nawet ich nie znając. Nie zastanawiamy się, czy takim postępowaniem kogoś nie krzywdzimy. Warto o tym pomyśleć, zanim wysuniemy pochopne osądy.

"Malibu" to pełen emocji, chwytający za serce romans, który zostawia czytelnika z konkluzją, że bez miłości jego życie byłoby puste. Poznajcie historię od przyjaźni do miłości, historię walki serca z rozumem. To również wspaniały przykład kobiecej siły i determinacji. Polecam! 


We współpracy z Autorką Małgorzatą Smolec


4 komentarze:

  1. Dziękuję, że zwróciłaś moją uwagę na tę książkę, bo sprawiłeś, że chciałabym ją poczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po romanse rzadko sięgam, ale nie wykluczam że może kiedyś przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba tym razem odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie do końca lubuję się w romansach, ale ten tytuł mnie zaintrygował.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)