czwartek, 27 kwietnia 2023

Dar miłości - Katarzyna Grabowska

 

Tytuł: Dar miłości 
Cykl: W kolorze krwi (tom 2)
Autor: Katarzyna Grabowska 
Wydawnictwo: Videograf S.A.
Ilość stron: 360
Ocena: 10/10

Elizabeth i Roderick wiodą na pozór szczęśliwe życie w Nowym Świecie. Z dala od Anglii i ludzi, którzy ich znali, powoli zapominają o przeżytym koszmarze. Tworzą zgodną rodzinę i przewodzą lokalnej społeczności, zyskując szacunek mieszkańców założonego przez nich Elizabethtown. Jednak i tu, w tej odległej krainie, czai się niebezpieczeństwo, mogące zagrozić Robillardom. Przeszłość nie pozwala o sobie zapomnieć, a przyszłość zaczyna malować się w ciemnych barwach. W relacje małżonków wkrada się niepokój, kiedy w ich życiu pojawia się Bill, a jego i Elizabeth zaczyna łączyć niezwykła więź. Tymczasem z Anglii przypływa statek, na pokładzie którego znajdują się nieproszeni goście. Co się wydarzy, gdy odwieczni wrogowie staną ze sobą twarzą w twarz?

Daj się porwać historii, która przeniesie cię w czasy, gdy europejscy osadnicy zakładali nowe miasta na amerykańskiej ziemi. Zobacz, jak potoczą się dalsze losy Elizabeth i Rodericka, których miłość stała się pomostem między światem ludzi a istot ciemności. Przekonaj się, do czego zdolna jest kobieta, aby ocalić ukochanego, nawet gdy ten nie jest już człowiekiem.

"Dar miłości" jest drugim tomem cyklu W kolorze krwi. Z wielką niecierpliwością wyczekiwałam na dalsze losy Elizabeth i Rodericka. W porównaniu z "Mężczyzną z przepowiedni" znajdziemy tu jeszcze więcej miłości, ale i bólu oraz cierpienia.

Ponownie mamy do czynienia z wampirami, ale pojawiają się też nowe postacie, co czyni tę książkę jeszcze bardziej interesującą. Gdy coraz głębiej wchodziłam w tę historię, zauważyłam zachodzące u bohaterów zmiany, to jak niektóre wydarzenia wpływają na ich decyzje oraz jak radzą sobie z rzucanymi przez los kłodami.

"Masz wybór, ale dokonaj go z rozwagą. Czasem to, co jest na wyciągnięcie ręki, nie ma takiego znaczenia jak to, na co trzeba poczekać. Nieraz bardzo długo."

Katarzyna Grabowska naszpikowała książkę licznymi tajemnicami, niepokojącymi wydarzeniami, nagłymi zwrotami akcji i namiętnością. Całość zaś otoczyła sprzecznymi emocjami. Zakończenie z kolei okazało się bardzo zaskakujące. Takie, jakiego nawet nie brałam pod uwagę. Czegoś takiego kompletnie się nie spodziewałam.

"Może zyskałeś wieczność, ale straciłeś wszystko inne. Nigdy nie będziesz już człowiekiem. Ludzie, których pokochasz i którzy będą dla ciebie ważni, przeminą w mgnieniu oka. Większość z nich będzie się ciebie bać. (...) Uwierz mi, ja przeżyłem już w tej postaci kilkaset lat i każdego dnia żałowałem, iż nie pozwolono mi normalnie umrzeć."

"Dar miłości" to pełna emocji, wzruszająca i łamiąca serce powieść będącą łącznikiem pomiędzy światem fantastycznym a tym prawdziwym. To książka, gdzie romantyzm miesza się z mrokiem. Niesamiwita, porywająca lektura! Mam ogromną nadzieję, że jeszcze będę mogła wrócić do tych niezwykłych bohaterów. Że to jednak nie koniec tej wspaniałej dziewiętnastowiecznej przygody...




We współpracy z Wydawnictwem Videograf S.A.



3 komentarze:

  1. Brzmi całkiem ciekawie. Wiem, komu mogłabym polecić ten cykl. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piszesz o niej zachęcająco, więc może znajdę czas, by poznać ten cykl.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)