wtorek, 9 maja 2023

Diabeł nigdy nie prosi - Monika Kroczak


Tytuł: Diabeł nigdy nie prosi 
Autor: Monika Kroczak 
Wydawnictwo: WasPos
Ilość stron: 275
Ocena: 8/10

Ana porzuca swoje dotychczasowe ekstrawaganckie życie w Los Angeles i wyrusza na wędrówkę po górskim miasteczku. Naiwnie szuka tam dla siebie schronienia. Na tym urokliwym końcu świata natrafia na Danny’ego, strażnika Parku Narodowego Olympic. Młody mężczyzna zapewnia jej namiastkę normalności. Ana czuje się przy nim bezpieczna i szczęśliwa, ale doskonale wie, że ta relacja nie ma szans na przetrwanie. Jej życie to piekło, z którego nigdy nie zrodzi się nic dobrego. I prędzej czy później sam Diabeł, Malik Buerro z piekła rodem, upomni się o swoją własność i zabierze Anę z powrotem do LA.

Zawsze gdy widzę w tytule czy opisie słowo "diabeł", od razu mam ochotę poznać taką książkę. Nie inaczej było w przypadku lektury "Diabeł nigdy nie prosi". 

"Zło nie sypia. Zawsze ma szeroko otwarte oczy i wszystko widzi."

Kim zatem okazał się być rzeczony Diabeł? To pewny siebie, bez uczuć facet z piekła rodem, który uważa, że wszystko mu się należy. Przyznaję, że nastawiłam się na dość mroczną historię, a okazało się, że jego postać zeszła na dalszy plan. Jak dla mnie mogłoby być go znacznie więcej. To Ana gra tu pierwsze skrzypce i jej próba wyrwania się z jego rąk. Jednak zauważamy jej zmienny charakter, niezdecydowanie oraz to, w jaki sposób traktuje innych ludzi. Ale żeby nie było, jest jeszcze... Szatan i Danny. Ale ten ostatni to już zupełnie inna para kaloszy. Intrygująco, nieprawdaż? Jeden daje Anabelle strach, drugi namiastkę bezpieczeństwa, normalności i miłości. Z kolei trzeci to wszystko co drugi, z tym że jest zupełnie inny.

"- Dlaczego z nim odchodzisz? - spytałem oszołomiony.
- Bo on tego chce. Nie zawiła mnie, nie rozkaże mi, nie weźmie mnie też siłą - tłumaczyła ze łzami w oczach. - Diabeł nigdy nie prosi, a zawsze dostaje to, czego pragnie."

Autorka ukazuje, jak duży wpływ na człowieka ma jego wychowanie oraz jak trudno jest zerwać toksyczne więzi z rodziną. Budzi to sporo pytań i refleksji na temat tego, czy każdy jest zły? A może źli się stajemy? Czytelnik obserwuje, jak ciężko odciąć się od przeszłości.

"To nie miłość popycha ludzi do szaleństwa, to pragnienie bycia kochanym."

Monika Kroczak umiejscowiła akcję swojej książki w Parku Narodowym Olympic, co jest pewnym powiewem świeżości, jeśli chodzi o fabułę. Tylko to sobie wyobraźcie... zero miejskich zabudowań, wszędzie tylko dzika natura, przyroda... aż chciałoby się tak żyć.

Autorka wplata też sporo zabawnych sytuacji. Zakończenie pozostawia duży niedosyt i otwartą furtkę do dalszego ciągu tej pokręconej, okraszoną intrygami i zakładami historii.

"Diabeł nigdy nie prosi" to słodko-gorzka książka o odnajdywaniu szczęścia oraz własnego ja. To jedna z tych historii, która udowadnia, że każdy zasługuje na szczęście, tylko trzeba zaufać swojemu sercu. Czy uda się pokonać zło? Diabeł, Szatan, demon - co z tego wyniknie? Sprawdźcie!


We współpracy z Wydawnictwem WasPos




3 komentarze:

  1. Może kiedyś ta książka trafi w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej książce. Zapowiada się rzeczywiście ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że przekazuje takie wartości :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)