wtorek, 25 kwietnia 2023

Nieposkromiona. Slade - Agnieszka Kotuńska

 

Tytuł: Slade
Cykl: Nieposkromiona (tom 1)
Autor: Agnieszka Kotuńska 
Ilość stron: 298
Ocena: 9/10

Victorię trudno poskromić - jest waleczna, wulgarna i trzyma się jedynie swoich zasad. Stres oraz problemy z młodszym bratem rozładowuje podczas nielegalnych walk w klatkach. Gdy po kolejnej z nich zostaje porwana przez ludzi Slade'a, powiązanego ze światem przestępczym przedsiębiorcy, dostaje szansę na nowe życie – musi "tylko" zostać żoną własnego oprawcy i pomóc mu w zemście.

Czy Victorię uda się ujarzmić i przygotować do misji?

Czy kiełkujące między bohaterami uczucie nie pokrzyżuje im planów?

"Nieposkromiona – Slade" to dynamiczna i pełna zwrotów akcji opowieść o miłości i walce. Jednak czy w takim układzie ktokolwiek może czuć się zwycięzcą?

Jaki jest Wasz stosunek do nielegalnych walk w klatce? W niektórych wyzwalają skok adrenaliny, inni nigdy w życiu by w czymś takim nie uczestniczyli. Oczywiście mam tu na myśli rolę obserwatora. A będąc po drugiej stronie? Właśnie w tej klatce. Zastanawialiście się, co skłania ludzi do czynnego udziału w czymś takim? Mnie osobiście to przeraża. Jest czymś dziwnym, czego tak naprawdę do końca nie mogę zrozumieć. Jednak Agnieszce Kotuńskiej po części udało się mnie oswoić z tą bądź co bądź sztuką walki. Autorka wykazała się świetną znajomością wszelkich chwytów, uników, morderczych treningów oraz tajskich technik walk, co bardzo obrazowo opisuje.

Lubię w książkach silne, charakterne, uparte, sprytne, waleczne i szczere kobiece postaci. I taka też jest Victoria. Może nazbyt wulgarna z niej dziewczyna, ale patrząc na całokształt oraz to, że nie miała w życiu łatwo, jakoś łatwiej jest przełknąć tę jej cechę. Zwłaszcza że pod tą twardą skorupą skrywa się potrzeba miłości, bezpieczeństwa i spokoju. Z drugiej strony bez tej odrobiny wulgaryzmów chyba nie byłaby za bardzo wiarygodna. Z kolei Slade to mężczyzna dojrzały, opanowany, ale i tajemniczy, niebezpieczny, bezwzględny, pragnący... zemsty. Victoria ma mu w tym pomóc. To także facet niezdecydowany i czasami trudno jest zrozumieć, o co mu chodzi. 

"Miała naprawdę trudny charakter, doskonale wiedział, z czego to wynikało. Z samej natury była buntowniczką, a problemy z jej młodszym bratem tylko podsycały ogień, który nieustannie płonął w jej sercu."

Uważam, że dobrym rozwiązaniem było umieszczenie romansu na drugim planie, a wyeksponowanie wątku sensacyjnego. Ale żeby nie było, napięcie i przyciąganie między bohaterami czuć wyraźnie, nie brak wzajemnych ciętych ripost i docinków.

"Dlatego zawsze kończyłam w klatce, tam wyładowywałam wszystkie emocje, z którymi sobie nie radziłam. A teraz nie radziłam sobie z uczuciami do tego faceta. Nie mogłam ich utrzymać w ryzach. Uciekały do niego, do mężczyzny, który mnie porwał, rozkochał w sobie i miał zamiar porzucić.
Czułam, że tracę nad nimi kontrolę."

Książka pełna jest dynamizmu, zaskakujących zwrotów akcji, niebezpieczeństwa, wzruszeń, humoru, a przede wszystkim buzujących emocji. Zakończenie pozostawia nas z wieloma znakami zapytania: co dalej?

To powieść o wewnętrznej sile, walce z demonami przeszłości, stracie, bólu, wyrzutach sumienia. To historia o tym, że zawsze trzeba walczyć o swoje marzenia i nigdy się nie poddawać. Ja zamierzam (a przynajmniej będę się starała) walczyć o to, co dla mnie ważne, bo przede mną największa walka życia.

"Nieposkromiona. Slade" to ostre starcie miłości i walki. Czy dla nowej tożsamości i pieniędzy warto ryzykować życie? Czy plan zemsty Slade'a się powiedzie? Czy wojowniczka do końca będzie trzymała wysoko uniesioną gardę? Sprawdźcie!


We współpracy z Autorką 


3 komentarze:

  1. Skoro książka wywołuje w czytelniku,aż tak wiele różnych odczuć, to chętnie ją przeczytam.🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie da się przejść obojętnie obok tej książki, przeczytałam pierwszą część i drugą i nie mogę doczekać się kolejnych części!!!
    Co mogę powiedzieć Aga chcemy więcej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa tematyka. Fajnie, że książka pełna jest dynamizmu, wzruszeń, humoru i emocji. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)