czwartek, 18 maja 2023

Shadow - Klaudia Leszczyńska

 

Tytuł: Shadow
Autor: Klaudia Leszczyńska 
Ilość stron: 292
Ocena: 10/10

Dave „Shadow” Johnson ma wszystko – sławę, pieniądze i kobiety. Jednak nieustannie towarzyszy mu uczucie osamotnienia, które tłumi używkami i alkoholem.

Gdy w jego życiu pojawia się Melisa, dziewczyna o traumatycznej przeszłości, budzą się w nim uczucia, o których istnieniu nie miał wcześniej pojęcia.

Czy tych dwoje uleczy wzajemnie swoje rany? Czy jednak przewrotny los zaplanował dla nich ponury koniec?

Decydując się na tę książkę trzeba przygotować się na to, że początkowe rozdziały nie będą łatwe. Główny bohater będzie mocno Was odpychał od siebie. Pewnie nawet go nie polubicie. Ale nie patrzcie na niego w sposób stereotypowy, sprobujcie dać mu szansę, gdyż zachowanie Dave'a ma swoją przyczynę. Klaudia Leszczyńska doskonale, wiarygodnie i dosadnie pokazała, jak może zachowywać się i myśleć osoba, która niemal stoczyła się na samo dno i która jest uzależniona od narkotyków. Dlaczego do tego doszło? Chłopak nie otrzymał miłości ze strony rodziców, w szkole zaś był nękany, przez co stał się zamknięty w sobie. Ucieczki szukał w tworzeniu muzyki. Jednak tu wpadł w pułapkę dużych pieniędzy, narkotyków, alkoholu, imprez i przygodnego seksu. Co z jego karierą? Czy w porę się opamięta? Czy poznana na zajęciach terapeutycznych w grupie wsparcia Melisa będzie jego kołem ratunkowym? To dziewczyna zraniona, skromna, wrażliwa, delikatna, cicha, zagubiona, z traumatyczną przeszłością. Jej największą wartością jest to, że potrafi cieszyć się z drobnych rzeczy. Podobało mi się to, jak w Davie zaczynało się coś zmieniać, jak zaczął inaczej patrzeć na to, co posiada. 

"Kiedy brałam, łatwiej mi było to znieść. Niewiele wtedy kontaktowałam, do dzisiaj pamiętam wszystko jak przez mgłę. To było pozytywne działanie narkotyków. Zabierały mnie w inny świat, kiedy moje ciało i umysł były brukane."

Relacja, jaka połączy parę głównych bohaterów, jest inna od tych, które znamy z większości książek. Uważam to za bardzo duży plus, bo autorka nie poszła na "łatwiznę", czuć, że wszystko miała dobrze przemyślane. 

"Miłość to najsilniejsza trucizna, ale też najlepsze lekarstwo. Mam nadzieję, że dla pana będzie lekarstwem."

Sława i pieniądze vs szczęście? Ta historia udowadnia, że trudno to połączyć. Można mieć wszystko, ale tak naprawdę nie mieć nic. Prawdziwy majątek, jaki może mieć człowiek to wartości, których nie da się przeliczyć na złotówki. Szczerość uczuć, kochać i być kochanym, przyjaźń - tego nie da się kupić. 

"Miałem wszystko, aż za dużo. A tak naprawdę nie miałem nic wartościowego."

"Shadow" nie jest żadną słodką historią miłosną. Wyziera z niej morze bólu i cierpienia. To pełna emocji powieść o tym, jak wielki wpływ ma przeszłość i wychowanie na dorosłe życie człowieka. To książka o zgubnej sławie, niskim poczuciu wartości, osamotnieniu, ocenianiu po pozorach, odkrywaniu siebie i swoich uczuć. Sprawdźcie, co straci Dave, by docenić to, co posiada i co osiągnął. Czy upadła gwiazda rocka się podniesie? Czy wyjdzie z cienia?


We współpracy z Autorką


2 komentarze:

  1. Nie planowałam czytać tej książki, ale sprawiłaś, że teraz bardzo chcę poznać tę historię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę mam na swojej półce, więc to kwestia czasu kiedy po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)