sobota, 14 października 2017

Wszystkie kolory nieba - Krystyna Mirek


Wszystkie kolory nieba
Cykl: Większy kawałek nieba (tom 2)
Wydawnictwo: Znak
Liczba stron: 400
Ocena: 9/10

Moje wrażenia:

"Łatwiej jednak złowić księcia na parę ujmujących uśmiechów, niż potem poradzić sobie w pałacu." 

"Większy kawałek nieba" wspominam bardzo pozytywnie i koniecznie chciałam poznać dalsze losy Igi i Wiktora. Zapewne ten, kto czytał pierwszą część, zorientował się już, że Iga związała się z zamożnym mężczyzną. Teraz przyjdzie jej zmierzyć się z tą niełatwą sytuacją, bowiem rodzina jak i sam narzeczony najchętniej trzymaliby ją w złotej klatce. Dziewczyna natomiast chce pracować, coś robić w życiu, a nie tylko korzystać z oferowanych jej wygód. Wiadomo, że chcą oni dla niej jak najlepiej, ale czy w tym wszystkim to zdanie samej zainteresowanej nie powinno być najważniejsze? Czy Iga będzie potrafiła żyć po swojemu, iść wytyczoną przez siebie ścieżką? Ale o tym przekonacie się już podczas lektury. 

"Wszystko (...) To słowo przereklamowane. I bardzo niebezpieczne. Człowiek się nie cieszy tym, co ma, tylko skupia na rzeczach, których mu brakuje."

Bohaterowie to zwykli ludzie, tacy jak my. Z łatwością można się z nimi utożsamić. Autorka nie zapomniała rozbudować pobocznych wątków, które mogliśmy zaobserwować w pierwszej części. Wieczny kawaler Janek w końcu poznaje co to prawdziwa miłość, natomiast Amelia przekonuje się, że i ona ma prawo do szczęścia. A wszystko to za sprawą Ludwiki. 

"Wielka miłość czasem niszczy życie, wielkie pieniądze również."

Książkę czyta się z wielkim zaangażowaniem i towarzyszącymi emocjami. Kibicowałam bohaterom w ich dążeniu do szczęścia. Śledziłam ich wątpliwości, obawy, dylematy, odważne decyzje. Wszystkie wydarzenia zostały przedstawione z perspektywy różnych bohaterów. Dzięki temu obserwujemy w jak różny sposób można postrzegać daną sprawę. Tym samym przekłada się to na to, że wysuwamy własne wnioski, które zmuszają nas do wielu refleksji i przemyśleń. Całość napisana została prostym, łatwym w odbiorze językiem, więc czyta się naprawdę szybko i przyjemnie. 

Opowiedziana historia niesie ze sobą całe mnóstwo cennych wartości. Pokazuje jak ważne są w naszym życiu marzenia, z których nigdy nie powinniśmy rezygnować. Motywuje do walki o lepsze jutro, bo jeśli czegoś mocno pragniemy, możemy to osiągnąć. Musimy tylko o to zawalczyć! 

"Wszystkie kolory nieba" to ciepła, udana kontynuacja o bardzo różnych barwach życia. Bawi, wzrusza i pomimo poruszanych trudnych tematów napawa optymizmem. Polecam!


6 komentarzy:

  1. Pani Mirek jak mało kto potrafi zarazić pozytywną energią i optymizmem. Właśnie jestem po lekturze jej książki "Słodkie życie" i czuje podobne emocje.

    OdpowiedzUsuń
  2. To jedna z moich ulubionych autorek.Tych, które czytam i nigdy nie jestem zawiedziona,:)
    kocieczytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna seria. Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam poprzednich części, jednak tak emocjonalną książkę chciałabym przeczytać. Poza tym lubię utożsamiać się z bohaterami. A może znalazłabym podobną osobowość.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na razie mam za sobą tylko jedną powieść tej autorki, ale na pewno sięgnę po więcej. Być może będzie to właśnie ta seria. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze tych książek ale mam je w domu. Lubię styl tej autorki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)