wtorek, 21 lutego 2023

Stracony i zagubiona - J. Harrow

 

Tytuł: Stracony i zagubiona 
Cykl: Wbrew pozorom (tom 2)
Autor: J. Harrow
Wydawnictwo: Amare
Ilość stron: 276
Ocena: 9/10

Kiedy myślisz, że straciłeś wszystko, pojawia się ktoś, dzięki komu rodzisz się na nowo.

Ivo Sorokin stoczył się na samo dno. Dręczące go wyrzuty sumienia i tęsknotę za utraconym bratem zapija alkoholem, nie widząc nadziei na lepsze jutro. Gdy wydaje się, że już nic nie jest w stanie wyciągnąć go z otchłani, pojawia się Ona. Darija, rudowłosa piękność.
Z początku Ivo bierze ją za tandetną tancerkę erotyczną, przez co niechętnie przyjmuje do pracy w swojej ekskluzywnej restauracji. Dzień po dniu odkrywa w niej jednak silną i odważną kobietę, gotową skoczyć w ogień za ukochanym dzieckiem. Wyszła z piekła, do którego nie zamierza wracać...

Co połączy tych dwoje i jak bardzo zmienią nawzajem swoje życie? Czy w ich pełnych tajemnic życiorysach znajdzie się miejsce na szczere uczucie?

"Stracony i zagubiona" jest drugim tomem dylogii Wbrew pozorom, w którym będziecie mieli do czynienia z mężczyzną, który dotąd traktował kobiety przedmiotowo i kobietą, która była traktowana przez mężczyzn przedmiotowo. Ironia losu? Być może... Ale spotkanie tej dwójki zmieni wszystko... a przede wszystkim ich samych.

Dotąd pewny siebie kobieciarz, niebezpieczny, oschły, mroczny Ivo pokazuje się czytelnikowi z zupełnie innej, zaskakującej strony. Wydaje się, że bardziej już upaść nie może. Stracił wszystko, na czym mu zależało, jest bezsilny, nie widzi nadziei na lepszy czas, a problemy topi w alkoholu. Czy zdoła odbić się od dna? Czy pojawienie się w jego życiu nieokrzesanej Dariji coś zmieni? 

"Byłem łowcą, zdobywcą. Delektowałem się polowaniem, smakiem swojej ofiary, po czym prędzej czy później porzucałem ją na rzecz kolejnej."

Towarzyszymy bohaterom w ich bólu, cierpieniu. Mocno zaskoczyła mnie Darija i to, czego doświadczyła w przeszłości. Jej postać została wykreowana bardzo realnie. Niejednokrotnie Was rozbawi i udowodni, że pojęcie "słaba płeć" nie istnieje. Historia jej i Ivo pozwala żywić nadzieję na to, że zawsze jest szansa na to, by podnieść się z kolan. Trzeba tylko, a może aż zawalczyć o to, czego się pragnie, nawet wtedy, gdy mamy przeciwko nam cały świat. Przemoc domowa i alkoholizm to problemy, które pojawiają się niezależnie od statusu społecznego. Trudno jest z nimi walczyć w pojedynkę. Dlatego tak ważne jest, aby mieć kogoś, kto będzie nas w tym wspierał.

"Wpatrywał się we mnie intensywnie, a ja z całych sił próbowałam powstrzymać kolejne łzy. Na próżno. 
- Mogę ci pomóc - powiedział cicho, wciąż świdrując mnie uważnym wzrokiem. - Wystarczy jedno słowo, a wszystkie twoje problemy znikną."

J. Harrow w tej części większy nacisk położyła na wyeksponowanie emocji, walki z alkoholizmem, maltretowanie kobiet. Oczywiście intrygi i niebezpieczne sytuacje również się pojawią, jednak zdecydowanie mniej, niż w pierwszym tomie. Ponownie nie zabraknie licznych tajemnic, momentów zaskoczenia i gorących, zmysłowych scen. 

"Stracony i zagubiona" to nieszablonowy, pełen emocji, niebezpieczeństwa i pożądania romans, który nie pozwoli odłożyć lektury, nie poznawszy finału. To świetnie ukazany obraz poświęcenia i walki o samego siebie. To książka z przekazem, by nikogo nie oceniać po pozorach. Będzie też romantycznie i wzruszająco. Polecam! 




We współpracy z Wydawnictwem Amare



3 komentarze:

  1. Nie czytałam w pierwszej części, ale czas pokaże, czy to zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że to udana kontynuacja. Ja nie miałam okazji czytać pierwszego tomu.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)