niedziela, 25 sierpnia 2024

Nadmorskie Love Story - praca zbiorowa

 

Tytuł: Nadmorskie Love Story 
Praca zbiorowa: Rak Adriana, P.D. Hutton, Patty Goodman, Justyna Dziura, Marta Kaczmarczyk, Jolanta Sad, Anett Lievre, Agnieszka Kurowska 
Wydawnictwo: Inedita 
Liczba stron: 288
Ocena: 8/10

Miłość namiętna i romantyczna...
Miłość łagodna i czuła...
Miłość bezwarunkowa i dojrzała...
Czyż nie każdy o takiej marzy?

Odkrywając wspomniane uczucie, nie tylko odczuwamy przyjemne doznania, ale przede wszystkim uczymy się cierpliwości oraz zrozumienia emocji tej drugiej osoby. Nasze życie nabiera wtedy odpowiednich barw, dzięki którym wszystko staje się o wiele prostsze.

Chcesz poczuć te wszystkie emocje na własnej skórze?

Nie zwlekaj! Daj się ponieść magii nadmorskiej miłości.

„Nadmorskie Love Story" tętni ogromnym uczuciem, ukazując je w bałtyckiej scenerii - tam, gdzie fale uderzają o piaszczysty brzeg, a słońce zachodzi za horyzont...

Jeśli kochasz morze i historie o miłości, to ta antologia z pewnością sprosta Twoim oczekiwaniom - osiem różnych, utalentowanych autorek zapewni Ci pakiet niezapomnianych wrażeń...

"Nadmorskie Love Story" to zbiór ośmiu różnych historii miłosnych osadzonych w nadmorskim klimacie polskich autorek, których twórczość miałam okazję poznać w pełnowymiarowych powieściach lub opowiadaniach. Jednakże z niektórymi autorkami było to moje pierwsze spotkanie i chętnie poznałabym inne ich książki. 

Wiadomo, jedne teksty przypadły mi do gustu bardziej, inne nieco mniej. Nie da się lubić wszystkiego jednakowo, prawda? W zasadzie każde z opowiadań miało w sobie to coś, co przykuło moją uwagę. Coś, co sprawiło, że wywołało we mnie przeróżne emocje i uczucia. Autorki przemyciły w nich nutę humoru, romantyzmu, tajemnicy, czasem ostrego języka, ciętych ripost i ironii. Ukazały różne odcienie  i oblicza miłości. Od nastoletniej, romantycznej, bezwarunkowej, przelotnej po dojrzałą.

Bohaterowie zdecydowanie dadzą się lubić. Każdy z nas bowiem ma podobne oczekiwania, marzenia, pragnienia, fantazje, mniejsze lub większe sekrety. Dlatego z łatwością przychodzi nam dzielić ich troski, smutki, nadzieje, radość, miłość i szczęście. Na pewno niejedna z Was odnajdzie tu siebie. 

🏖 "Ostatnie ujęcie" Anett Livre
Autorka zabiera nas na Hel. Porusza temat umiejętności przyjmowania krytyki, zmiany priorytetów życiowych, branży filmowej (w tak krótkiej formie trudno rozwinąć ten wątek szarzej, ale wyszło ciekawie) i nietypowego podrywu. Historia ta pokazuje, jak w ciągu jednego dnia można przewartościować swoje życie. Że czasem warto, a nawet trzeba być odważnym i zawalczyć o siebie.

"Nie do końca potrafiłam go rozgryźć. Niby oewny siebie przystojniaczek, a jednocześnie nieśmiały miś. I bardzo uroczy chłopiec, szczególnie gdy próbował lokami zasłonić twarz, źebym nie widziała, jakie uczucia się na niej odbijały."

🏖 "Niespodziewane uczucie" Adriana Rak
Spędzimy czas w Łebie. Autorka przedstawia kobiecą przyjaźń, a jej bohaterów czeka przypadkowe spotkanie i niespodziewane uczucie. To opowiadanie zajęło drugie miejsce w moim osobistym rankingu.

"Gdy spogląda na mnie, dostrzegam w jego oczach nie tylko ogólne zaciekawienie, ale również coś na kształt sympatii? Sama nie wiem. W każdym razie, jakaś iskierka była w nich na tyle widoczna, abym pomimo słabego oświetlenia mogła zauważyć jej obecność."

🏖 "Celny rzut" Jolanta Sad
Autorka zabiera nas w okolice Słupska. Nowelka ta sprawiła, że poczułam pewnego rodzaju niedosyt. Coś, co szybko się zaczęło, równie szybko się skończyło. Czy typowa, wakacyjna znajomość ma szansę na coś trwałego?

"Czuję, że grzeszę, ponieważ robi mi się niewiarygodnie gorąco. Jakbym smakowała zakazany owoc. Może trochę tak jest."

🏖 "Idealne wakacje" Agnieszka Kurowska
Tym razem trafimy do Kołobrzegu. Wierzycie w miłość od pierwszego wejrzenia? Tu właśnie bohaterów tego opowiadania taka spotka. Pioza tym podobała mi się odwaga Matyldy, by wbrew rodzinie postawić na swoim, by w pojedynkę wyjechać na urlop.

"Pochylam się nad nią i kradnę jej całysa, po czym mówię, że ona jest moim szczęściem. Wiem, że za krótko się znamy i ona niebawem wyjedzie, ale zrobię wszystko, aby rozwinąć tę znajomość."

🏖 "Pod jednym dachem" Patty Goodman
Z kolei tu udamy się do Gdańska, a na ostatnich stronach do Krynicy Morskiej. Głównymi motywami będą: friends to lovers, slow burn i brother's best friend. Historia, która przeczy istnieniu przyjaźni damsko-męskiej, jednak ja nadal w nią wierzę.

"Jego nagła bliskość i zapach perfum owiały mnie niczym znajoma kołderka. Tak bardzo lubiłam ten stan, gdy był obok. Jak moje prywatne poczucie bezpieczeństwa, jak koło ratunkowe."

🏖 "Moja bratnia dusza" P.D. Hutton
Autorka postawiła na motyw: friends to lovers, pierwszą miłość, związek na odległość i spotkanie po latach. Rezygnacja z ukochanej osoby czy z marzeń? Co w tym przypadku wygra?  Czy zawsze trzeba wybierać? 

"To, co widziałam w jego oczach, nie równało się z żadną ze scen w romansach, które oglądałam z koleżankami. Mimo że kilka tygodni nie odstępiwaliśmy siebie nawet na krok, wciąż nie miałam go dość. Zawsze miałam wrażenie, iż dzień powinien być dłuższy."

🏖 "Jeden krok do szczęścia" Marta Kaczmarczyk 
A może by tak do Mielna? Będziemy mieć tu do czynienia z wątkiem rozwodu, tajemnicami, zmianą wizerunku i niespodziewanym uczuciem. To opowiadanie podobało mi się najbardziej. Zresztą jak i sam Sebastian... oraz jego przeprosiny i walka do samego końca! Byłam wzruszona. 

"Kolejny niespodziewany pocałunek był inny niż ten pierwszy. Czuły, a zarazem subtelny z domieszką pyłku ekscytacji. Mózg nadal się bronił, prowadząc wewnętrzną walkę. Podpowiadał, bym pod żadnym pozorem nie ulegała ponownie temu człowiekowi, lecz serce chyba bardzo potrzebowało odrobiny czułości, toteż przepadłam."

🏖 "Po prostu bądź" Justyna Dziura 
Miejscem akcji jest Gdańsk, a opowiadanie oparte jest na prawdziwej historii. Będziemy podpatrywać pierwszą miłość, prawdziwą przyjaźń, wchodzenie w dorosłość ora poczujemy wakacyjny vibe.

"Odgradzamy się od świata zewnętrznego bańką, która mam nadzieję, będzie trwać już zawsze. Bo moje serce oddałam mu bezzwrotnie i jeśli je złamie, nie wiem, czy kiedykolwiek się podniosę."

"Nadmorskie Love Story" to rozpalająca zmysły antologia o miłości, której tak każdy pragnie. Czułość, romantyzm, przyjaźń, wakacje, nadmorska sceneria, szum fal... Dacie się porwać nadmorskiej miłości?



Cały autorski dochód ze sprzedaży książek przekazany zostanie Fundacji W zwiazku z Rakiem.



We współpracy z Wydawnictwem Inedita 




2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)