poniedziałek, 6 maja 2024

Zły. Odrodzenie - Helena Leblanc



Tytuł: Zły
Cykl: Kalabria (tom 2)
Autor: Helena Leblanc
Wydawnictwo: Litera Inventa
Liczba stron: 304
Ocena: 9/10

Czy szczęście jest nam dane na zawsze?
Dominik, znany kiedyś jako Zły, postanowił zostać uczciwym obywatelem. Jest szczęśliwy z ukochaną kobietą i ich dzieckiem. Brakuje mu tylko ojca i przyjaciela: jedynych osób z dawnego życia, które wiedzą, że to nie jego ciało kryje grób podpisany „Domenico Buscetta”.
Tymczasem w Rzymie poznaje się dwójka młodych ludzi, którzy od początku mają się ku sobie. Wiele ich łączy, ale nie wiedzą, jak wiele też dzieli. Miłość rozwija się tam, gdzie nie powinno jej być, wyrasta jak roślina na skałach – uparcie i pomimo przeciwności.
Jednak przeszłość nie pozwala tak łatwo o sobie zapomnieć... W Południowej Kalabrii ktoś szykuje się do zemsty i chce do tego wykorzystać niewinnych. Don Luciano zaczyna chorować i trafia na leczenie do stolicy. Musi komuś przekazać władzę.
Czy w obliczu zagrożenia najbliższych Domenico odrodzi się jako Zły?

"Zły. Odrodzenie" jest drgim tomem serii Kalabria. To romans mafijny, w którym Helena Leblanc ponownie zabierze Was w podróż do gorącej włoskiej Kalabrii. 

Bohaterowie nic nie stracili na wyrazistości, z nimi nie można się nudzić. W pierwszej części obserwowaliśmy zderzenie dwóch różnych światów Domenica i Igi. W tej części oprócz nich bliżej poznajemy Luigiego i jego relacje z żoną czy ojca Domenica. Poza tym pojawią się nowi bohaterowie: Paolo i Olivia. Ale największą zagadką jest tajemniczy pan K, który ostro namiesza w tej historii. 

"Ja, Dominic Buscetta, niegdyś znany jako II Male, Zły, były boss Ndränghety, jeszcze rok temu najpotężniejszej kalabryjskiej mafii, jestem teraz zwykłym facetem zakochanym w swojej kobiecie. Dominik Kasztelan, który zniknął z Polski prawie dwadzieścia cztery lata temu dostał teraz drugą szansę i zupełnie nowe życie. Zamierzam z tej szansy skorzystać."

Autorka pięknie ukazała rodzinę, w której panuje harmonia. Rodzina to siła! Ale z drugiej strony bohaterowie przekonają się, że nic nie jest dane na zawsze. O miłość, szczęście i relacje trzeba dbać każdego dnia. 

"Może i mój ojciec był złym człowiekiem, ale ja, mój brat i moje dzieci możemy być lepsi. Zaczęliśmy nowy rozdział. W końcu to od nas zależy, jaka będzie w przyszłości nasza rodzina. Mozza to my."

Autorka zagłębia się w psychikę postaci, ukazując ich dylematy moralne. Z jednej strony gra toczy się o ochronę bliskich, a z drugiej zachowanie godności. A w świecie mafijnym nie jest to takie proste. Do tego świetnie zostały ukazane tak ważne przyjaźń i lojalność. Dorzućmy jeszcze zmieniające się pod wpływem danej sytuacji priorytety, a otrzymamy historię, od której trudno się oderwać.

Rodzina, honor, władza, dominacja, zasady, sekrety, powracająca przeszłość, włosko-polskie powiązania, chęć zemsty, nielegalne intetesy, narkotyki, porwania, handel bronią i ludźmi oraz intrygi - to główne motywy książki. Choć wątek mafijny tym razem jest jakby na drugim planie, to dzieje się bardzo dużo i nie ma chwili oddechu. Wszystko ubrane zostało w zaskakujące wydarzenia oraz wartką, trzymającą w napięciu do finału akcję. Otrzymałam odpowiedzi na wiele pytań i wątpliwości, ale szybko pojawiły się następne, więc z rozwiązaniami trzeba będzie poczekać do kolejnego tomu.

"Zły. Odrodzenie" to przepełniona emocjami, brutalnością i namiętnością historia, która pokaże, że nie tak łatwo utrzymać się na drodze dobra. Rodzina, przyjaźń, miłość, trudne wybory, drugie szanse, i jeszcze ta towarzysząca bohaterom, jak i czytelnikowi niepewność... Mieszanka szoku i uśmiechu. Sprawdźcie sami! 🖤





We współpracy z Autorką i Wydawnictwem Litera Inventa


4 komentarze:

  1. Jak przepełniona emocjami, to w sam raz dla mnie <3
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie zdołałam przeczytać I części ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również nie czytałam pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecę koleżance, która lubi podobne książki. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)