sobota, 4 maja 2024

Masz to we krwi - Paulina Ihnatowicz & Emilia Ptak

 

Tytuł: Masz to we krwi 
Autor: Paulina Ignatowicz & Emilia Ptak
Wydawnictwo: Publicat
Liczba stron: 304
Ocena: 7/10

Coraz bardziej uświadamiamy sobie, jak ważne są badania profilaktyczne. Jednak widząc wyniki, często nie mamy pojęcia, co one oznaczają. Ta książka to praktyczny poradnik dla każdego. W prostych słowach wyjaśnia, jak odczytać wyniki morfologii, cholesterolu oraz panelu tarczycy.

Znajdziesz tu też coś, czego nie spotkasz w innych publikacjach – praktyczną analizę wyników badań konkretnych przypadków.

Książka jest tak zaprojektowana, żebyś po jej lekturze potrafił odczytać wyniki badań, wyciągając z nich konkretne wnioski.

Dowiesz się także, jak minimalizować ryzyko choroby i wdrożyć prawidłowe nawyki dietetyczne wspomagające zdrowie.

Każdy z nas powinien zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne są badania profilaktyczne. Przynajmniej w teorii tak jest, gorzej bywa z praktyką, prawda? Lepiej zapobiegać, zdiagnozować chorobę na wczesnym etapie, niż zadziałać za późno. Osobiście od przeszło pięciu lat moje życie kręci się wokół szpitali, badań i wyników. Przez ten czas chcąc nie chcąc dużo w tym zakresie się dowiedziałam i nauczyłam. Jednak nadal nie wszystko jest dla mnie jasne. Lektura tej książki co nieco rozjaśniła moje wątpliwości, pozwoliła zgłębić kilka zagadnień oraz przypomnieć sobie część z czasów szkolnych.

Paulina Ihnatowicz i Emilia Ptak w przystępny sposób przedstawiły w książce konkretne przypadki, co moim zdaniem jest dobrym rozwiązaniem. Niedokrwistość, choroby tarczycy, cholesterol czy dyslipidemia - to część z tego, o czym możemy przeczytać. 

Jeśli zaś chodzi o zdrowe nawyki żywieniowe, to również ten temat nie jest mi obcy, gdyż muszę łączyć dietę lekkostrawną z cukrzycową. Jeśli chodzi o tę część, to mam nieco wątpliwości co do zaproponowanego żywienia i przepisów (choć niektóre z nich na pewno wypróbuję). Uważam, że zanim wprowadzimy jakąś zmianę, warto zasięgnąć profesjonalnej porady. Nie jestem za całkowitym wykluczaniem konkretnych produktów z naszego jadłospisu. Przykładowo taki gluten, na którego temat narosło już wiele mitów. Światowi specjaliści zalecają, żeby jeść wszystko w normalnych proporcjach. 

"Masz to we krwi" to publikacja praktycznej i przystępnej wiedzy z zakresu profilaktyki zdrowia i analizy wyników badań. Jednak nie opierajcie się wyłącznie na książce, zawsze z interpretacją wyników udajcie się do specjalisty.


We współpracy z Wydawnictwem Publicat


4 komentarze:

  1. Zawsze warto poszerzać swoją wiedzę w tak ważnej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że tą książką warto się zainteresować :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym zajrzała do tej publikacji. Tematyka jest mi bliska. Właśnie czekam na wyniki morfologii...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa publikacja. Ja walczę z cholesterolem i niedoczynnością tarczycy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)