piątek, 18 czerwca 2021

Moje greckie lato - Kamila Mitek

 

Tytuł: Moje greckie lato 
Autor: Kamila Mitek
Wydawnictwo: Dragon
Ilość stron: 320
Ocena: 9/10

Pełna emocji opowieść o miłości i gotowaniu pod słonecznym greckim niebem.
Agata ma własną firmę cateringową i ucieka w pracę, by nie myśleć o swoim nieudanym związku, którego nie potrafi zakończyć. Do tego prześladuje ją dziwny sen o nieznanej jej plaży i tonącym dziecku.
Nieoczekiwany splot wydarzeń sprawia, że Agata wyjeżdża do Grecji. Jako prywatna szefowa kuchni ląduje w letniej willi swoich klientów na Kefalonii. Wszystko jest tu dla niej nowe i zachwycające – smaki, widoki, ludzie, a zwłaszcza jeden mężczyzna…

W bajkowej scenerii greckiej wyspy zrozumie, jak bardzo potrzebowała zmian.

Odkryje samą siebie i pozna smak prawdziwej miłości.

Mówi się, że o związek powinno się walczyć do końca. W przypadku Agaty i Radka wcale nie jestem tego pewna. Bo jak o coś zabiegać, próbować naprawić, gdy tylko jedna osoba jest zaangażowana, stara się, a druga jedynie bierze? Bierna postawa Radka sprawia, że... po prostu ręce opadają. Kanapa, pilot i piwko to jego nieodłączne atrybuty. Takiego faceta z miejsca pogoniłabym aż by się kurzyło! Bycie z kimś z poczucia obowiązku, w imię zasad z czasem doprowadzi, że zgorzkniejemy, stracimy radość życia, a ono jest tylko jedno i czasem trzeba potrafić zawalczyć o siebie samego.

"(...) czasem trzeba o sobie zapomnieć, a czasem to właśnie o sobie pamiętać."

Kamila Mitek doskonale oddała emocje, uczucia i myśli bohaterów. Bez większych problemów poczujecie do nich sympatię, zrozumiecie, będziecie kibicować. Są barwni, temperamentni, każdy ma znaczenie dla historii. Podobało mi się to, iż wątek miłosny między parą głównych bohaterów osadzony został na drugim planie. Jednak im bliżej finału, tym robiło się gorącej.

"Nie ma jednej ostatecznej miłości, a potem pustka. Jesteśmy zdolni znowu pokochać, to tylko kwestia decyzji."

Moją uwagę niezwykle skupił wątek dwóch rodzin, ich sekretów i wzajemnych relacji. Chyba już zorientowaliście się jak lubię tego typu motyw w książkach, prawda? Uwielbiam obserwować jak rodzinne tajemnice wychodzą na jaw oraz jakie ma to konsekwencje dla postaci.

"Kiedy tylko coś się w nim otwierało, od razu mi się wymykał. Z jakiegoś powodu nie chciał wracać do bolesnych wspomnień i choć zżerała mnie ciekawość, to posiadałam dość taktu, żeby to uszanować."

Tak jak Agata - bohaterka "Mojego greckiego lata" zachwyciła się pięknym Kefalonii, tak i ja również niemal widziałam te urzekające, malownicze krajobrazy, poznawałam greckie tradycje i czułam na podniebieniu smaki tamtejszych potraw.

Autorka posiada lekki styl, jednakże pod tą otoczką przemyca bardzo ważne wartości i mądrości życiowe. Nie zabrakło tu miejsca na humor, zwłaszcza ten sytuacyjny, który wręcz powala na kolana!

"Moje greckie lato" to wzruszająca, skłaniająca do refleksji powieść o odkrywaniu siebie, trudnych decyzjach, prawdziwej miłości. To lektura, która wniesie w życie czytelnika dużo ciepła, słońca i motywacji do zmian. Polecam gorąco!


Recenzja powstała we współpracy z Wydawnictwem Dragon




6 komentarzy:

  1. Warto spakować tę książkę do wakacyjnej walizki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealna lektura na wakacyjny czas.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię książki skłaniające do refleksji, ale do tego tytułu jakoś nie mam przekonania. Czytałam już kilka recenzji i wydaje mi się dość powierzchowny w przekazie i treści. Obawiam się rozczarowania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lekka obyczajówka, akurat na lato ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ją w planach. Ale moja lista marzeń jest jak tasiemiec.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)