środa, 13 marca 2024

Nie czekaj już dłużej - Gabriela Gargaś & Alina Adamowicz [Premierowo]

 

Tytuł: Nie czekaj już dłużej 
Autor: Gabriela Gargaś & Alina Adamowicz 
Wydawnictwo: W.A.B.
Liczba stron: 352
Ocena: 8/10

Ciepła, wspierająca czytelniczki opowieść o tym, że nigdy nie jest za późno, by zacząć żyć po swojemu.

Losy trzech kobiet, które odważają się przewartościować to, co robią, kim są i do czego dążą.

Laura ma udane dzieci, piękny dom i dobrego męża, ale jej potrzeby podporządkowane są wszystkim wokół. Edyta tkwi w toksycznym związku, na który, jak się jej wydaje, jest skazana na zawsze z uwagi na niepełnosprawne dziecko. Beacie niby nic nie brakuje do szczęścia, ale ogień w jej małżeństwie nieco przygasł, więc szuka zainteresowania w oczach innego mężczyzny. W pewnym momencie trzy przyjaciółki postanawiają wziąć swoje życie we własne ręce i zrobić w nim porządek.

"Nie czekaj już dłużej" jest powieścią opartą na prawdziwych wydarzeniach, napisaną w duecie przez Gabrielę Gargaś i Alinę Adamowicz. Tę realność czuć od pierwszej do ostatniej strony, gdyż to opowieść o zwykłym życiu, jakie może być udziałem każdego z nas.

Chyba zgodzicie się ze mną, że każdy z nas nosi głęboko w sobie jakieś problemy, o których nikomu nie mówi, prawda? Zwykle sami próbujemy sobie z nimi poradzić. Jednak nie zawsze jest to takie proste, ale trzeba podejmować działania, by przekształcić je w coś pozytywnego.  A czasem i poprosić o wsparcie kogoś innego.

"Nigdy nie jest za późno, żeby stanąć do walki o szczęście. Zamiast boksować się sama z sobą, warto powalczyć o siebie. I uwierzyć, że najwięcej zależy od nas samych."

W moim odczuciu autorkom udało się przekazać w tej książce to, czego się spodziewałam. To nadzieja na lepsze jutro, na lepsze, dobre życie. To jedna z tych historii, która dodaje odwagi. Odwagi do tego, by żyć po swojemu. Bo na to nigdy nie jest za późno. Bohaterki mimo przeciwności losu przewartościowują swoje życie, zmieniając tok myślenia, wprowadzając wiele zmian. Do czego je to zaprowadzi? 

"Przeciwności losu smucą i odbierają siły. A przecież wszystko się kiedyś kończy i ten trudniejszy czas też przeminie. Czasami lepiej pozostawić przeszłość w przeszłości, tam gdzie jej miejsce. Najważniejsze, żeby zacząć działać. Od ciągłego patrzenia do tyłu można się najwyżej nabawić bólu szyi. Nigdy nie jest za późno, żeby zacząć od nowa. TO WŁAŚNIE DZIŚ MAMY TEN NOWY DZIEŃ, NOWE SPOJRZENIE, NOWE MOŻLIWOŚCI."

Podczas lektury towarzyszył mi ogrom emocji i uczuć. Pojawiło się wzruszenie, śmiech i głębokie refleksje. Radość miesza się ze smutkiem, miłość z odrzuceniem. Lubię książki, które poza rozrywką dadzą mi coś więcej. A ta taka właśnie jest. Pozwala zrozumieć, że jesteśmy ważni tacy, jacy jesteśmy oraz że trzeba o siebie dbać. Zadałam sobie pytanie, co jest mi zbędne, co mi szkodzi, a czego tak naprawdę potrzebuję i pragnę? I wiecie co? Doszłam do bardzo zaskakujących dla mnie wniosków.

"Nie czekaj już dłużej" to pełna ciepła, wzruszeń, wsparcia czytelniczego serca powieść o tym, co boleśnie się kończy oraz niosących nadzieję nowych początkach. To historia o zawiedzionych oczekiwaniach oraz o tym, że spełnione marzenia nie mają ceny. I choć zapewne kogoś z Was życie przeczołgało, jestem pewna, że dzięki tej książce zaczniecie się uśmiechać do siebie, świata i ludzi. Zadbajcie o siebie!


We współpracy z Wydawnictwem W.A.B.


3 komentarze:

  1. Wspaniała recenzja. Właśnie takiej książki szukałam, czegoś takiego mi potrzeba. Dziękuję za polecenie książki. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa premiera, którą mam ochotę poznać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już sama okładka przyciąga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)