piątek, 6 marca 2020

Estera - Angela Hunt [Przedpremierowo]


Tytuł: Estera
Cykl: Królewskie piękno (tom 1)
Autor: Angela Hunt
Wydawnictwo: Między Słowami
Ilość stron: 416
Ocena: 9/10

Beztroskie życie Hadassy kończy się, kiedy zostaje porwana do haremu króla Kserksesa. Młoda Żydówka w jednej chwili traci wszystko – wolność, rodzinę, a nawet imię. By ukryć swą prawdziwą tożsamość, nazywa siebie Esterą.

Miała być jedną z wielu nałożnic władcy, jednak niespotykane piękno dziewczyny sprawia, że Kserkses oddaje jej nie tylko serce, ale i królestwo. Niestety, pałac okazuje się dla Estery złotą klatką, a serce tyrana skrywa w sobie demony, z którymi trudno wygrać.

Czy niewinna dziewczyna ośmieli się przeciwstawić najpotężniejszemu władcy?
Czy zaryzykuje wszystko, aby stanąć w obronie tego, co słuszne?
Fascynująca opowieść o rozpalającej wyobraźnię biblijnej królowej Esterze. Dzięki wiedzy i pasji autorka mistrzowsko ożywia historię kobiety, którą znamy z kart Biblii, i zagląda w jej duszę.

Pokazuje świat pełen intryg, zdrad, bogactwa i wielkich namiętności. Świat, w którym jednego dnia można zasiąść na tronie, a nazajutrz ryzykować życie w obronie ideałów.

Opowieść o pięknie, które kruszy twarde serca tyranów.
I o kobiecej sile, która musi pokonać zamieszkujące w nich demony.

"Estera" jest pierwszą częścią trylogii Niebezpieczne piękności. Zanim zaczęłam czytać tę książkę, miałam sporo obaw, co do tego, czy autorka nie zanudzi mnie suchymi opisami historii. Ale na szczęście nic takiego nie miało miejsca. Ta powieść wciągnęła mnie już od pierwszej strony, a im dalej, tym robiło się dużo ciekawiej. Obserwujemy niepokojące sytuacje i wydarzenia. Autorka prowadzi nas poprzez walki o władzę, liczne intrygi i przepychanki na królewskim dworze. Zdecydowanie nie można narzekać na nudę. Niezwykle sugestywnie została przedstawiona religia, tradycja, kultura i obyczaje starożytnej Persji, czyli życie ludzi w V w. p.n.e. 

Narracja prowadzona jest na dwa głosy: tytułowej Estery (Hadassy) i wiernego sługi króla, niewolnika Charbona. Angela Hunt podeszła do postaci Estery w sposób, który pozwala czytelnikowi zżyć się z nią, współczuć jej, zrozumieć. Ale przede wszystkim kobieta imponuje duchem walki i determinacją. Tym, że mimo niepowodzeń, nie poddaje się. Zabrakło mi jedynie ukazania wydarzeń z punktu widzenia króla. Myślę że wówczas cała historia nabrałaby jeszcze większych rumieńców.

"Chciałem, żeby królowa Estera była maścią na najgłębsze rany mojego króla. Czułem, że może mu pomóc, gdyby tylko pozwolił jej zajrzeć za maskę, którą nosił."

Historia ta pokazuje, że droga do spełniania marzeń niejednokrotnie przynosi ból i cierpienie. W tamtej epoce kobiety miały naprawdę trudno. Otaczał je świat pełen kłamstw i intryg, ale mimo odrzucenia, samotności czy zdrady, jakoś musiały sobie radzić.

"Królowa Estera. Powtarzałam to nieznajome imię, powoli, jakby sprawdzając jego rozmiar. Nie pasowało do mnie, wisiało na mnie jak za luźny płaszcz i ciążyło mi na ramionach."

Niesamowicie urzekł mnie styl i język, jakim ta książka została napisana. Idealnie pasuje do czasów, w jakich toczy się akcja. To tylko dobitniej podkreśla to wszystko, o czym czytamy. Jestem pod wrażeniem przygotowania merytorycznego autorki, która zadbała o to, by to, co przedstawia na kartach książki pokrywało się z faktami historycznymi. Ale oprócz tego udanie wkomponowała w fabułę fikcję literacką.

Na końcu książki zawarto pytania do dyskusji, które skłaniają do refleksji i pobudzają do szerszego zapoznania się z postacią Estery.

"Estera" to fascynująca opowieść pełnego kontrastów świata intryg, zdrad, bogactwa i wielkich namiętności. Czy wstąpicie na dwór króla Kserksesa i dacie się porwać tej historii? Jeśli lubicie powieści oparte na historycznych wydarzeniach - sięgajcie śmiało!


Za egzemplarz do recenzji dziękuje Wydawnictwu Znak Literanova


7 komentarzy:

  1. Myślę, że książka by mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że "Estera" jest pierwszą częścią trylogii Niebezpieczne piękności, bo nie chcę zaczynać kolejnej serii, kiedy tyle innych mam jeszcze do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować, bo każda z części będzie poświęcona innej postaci 😊

      Usuń
    2. Czyli nie trzeba znać poprzednie tomy, żeby wiedzieć, co w trawie piszczy?

      Usuń
    3. Zdecydowanie nie. A następna będzie Delilah.

      Usuń
  3. Chyba nie moje klimaty❤

    OdpowiedzUsuń
  4. Opowieści oparte na historycznych wydarzeniach nie zawsze do mnie trafiają, więc nie będzie to mój priorytet, ale nie mówię kategorycznie nie. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)