niedziela, 30 września 2018

Zapach ciemności - C.J. Roberts


Tytuł: Zapach ciemności
Cykl: The Dark Duet (tom 2)
Autor: C.J. Roberts
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Ilość stron: 536
Premiera: 19 września
Ocena: 10/10

Oswobodzony z seksualnej niewoli przez pakistańskiego oficera, Caleb jest obciążony długiem, który można odkupić wyłącznie krwią. Droga będzie długa i pełna niepewności, lecz los Caleba i Livvie wkrótce się przesądzi. Czy Caleb wyrzeknie się ukochanej na rzecz zemsty? Jaka jest cena rozgrzeszenia?

"Ukształtował mnie ból, żal, poczucie straty i cierpienie, a dzieła dopełniło pożądanie, gniew i rozpaczliwa chęć pozostania przy życiu."

Myślałam że "Dotyk ciemności" był przerażający, ale "Zapach ciemności" jest jeszcze straszniejszy. Serie mają to do siebie, że często zdarza się, iż są nierówne. Bywa, że po udanym pierwszym tomie, z kolejnym przychodzi rozczarowanie. Tu na szczęście tego nie było.

Jestem pod ogromnym wrażeniem, że autorce ponownie udało się mnie zszokować, zaskoczyć i wywołać lawinę skrajnych emocji, po których nadal nie mogę dojść do siebie. Tak jak w przypadku "Dotyku ciemności", tak i tu nie nastawiajcie się na cukierkowy romans, bo go nie otrzymacie.

"W jej oczach nie było łez, nie było też wściekłości. Zobaczył w nich tylko prawdę, a prawda zawsze ma większą moc. I przynosi większy ból."

W tej części bohaterowie przechodzą znaczną przemianę, zwłaszcza Caleba. Zachowanie mężczyzny pozostawia wiele do życzenia. To, co robi Livvie jest obrzydliwe i przerażające. Ale zastanawiające jest to, dlaczego był dla niej taki wspaniałomyślny i czuły? Czyżby w końcu drgnęło mu zlodowaciałe, okrutne serce? Chyba zaczynam darzyć go sympatią... Ale czy to normalne, by taki facet wzbudzał u mnie cieplejsze uczucia? 

"Życie toczy się dalej. Nawet jeśli twoje się skończyło."

C.J. Roberts przybliża nam również szerzej temat handlu żywym towarem i świat mafii. Z jednej strony wszystko to budzi w czytelniku przerażenie, a z drugiej strony ciekawość, bo to jednak nie jest coś, co możemy spotkać na każdym rogu ulicy, ale gdzieś na pewno ma miejsce.

"Zapach ciemności" powalił mnie emocjonalnie. Książka wywróciła do góry nogami wszystko to, co sobie zwizualizowałam i zbudowałam na temat relacji Caleba i Livvie. To dobitnie pokazuje jak ich świat jest pokręcony. To powieść o miłości i przemocy, które idą w parze, o lojalności, przywiązaniu, poznawaniu swojej natury. No właśnie, każdy z nas posiada taką naturę. Nigdy nie możemy mieć pewności, czy któregoś dnia nie ujrzy światła dziennego. I wreszcie to lektura o tym, że nic nie jest czarno-białe lub takie, jakim na pierwszy rzut oka się wydaje. Zakończenie powaliło mnie doszczętnie! Czym prędzej zmykam smakować ciemność...


Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Czawrta Strona


1 komentarz:

  1. Nie znam jeszcze części pierwszej, ale zakręciłaś mnie do tego, by to zmienić. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad, skomentujesz, zaobserwuhesz. A ja chętnie zajrzę do Ciebie :)